În aceeași perioadă profitul s-a ajustat considerabil, ajungând să mai reprezinte doar aproape 10% din valoarea din 2008, ultimul an de boom economic. Reprezentanții companiei pun evoluția businessului pe seama concurenței puternice și a faptului că micii comercianți, clienții companiei, pierd teren în lupta cu rețelele internaționale, scrie Ziarul Financiar.
„Cauza principală a scăderii cifrei de afaceri și a profitului a fost concurența agresivă și extinderea marilor rețele de magazine”, spun reprezentanții rețelei.
Afacerile Selgros au scăzut cu circa 9% anul trecut, până la 2,83 mld. lei, în timp ce profitul a ajuns la 15,2 mil. lei, cu 70% mai puțin decât în 2013 și cu 90% sub nivelul din 2008. Selgros a intrat pe piața locală în 2001 și a fost una dintre cele mai prudente rețele în ceea ce privește expanÂsiunea, având doar 19 magazine în România după mai bine de 14 ani de prezență. Astfel, rețeaua deținută de grupul elvețian COOP a deschis ultima unitate în 2011, iar de atunci oficialii Selgros au afirmat că se uită după spații, însă au recunoscut că nu mai este loc pentru multe deschideri în RoÂmânia.