Bucureștiul a atras în ultimii 15 ani investiții de circa 350-450 de miÂl. euro în deschiderea a 33 de hiperÂmarÂkeÂturi sub patru branÂduri, resÂpectiv Kaufland, Auchan, Cora și CarÂrefour. Alte trei magazine pe suÂpraÂfață mare sunt în prezent în construcție.
Din totalul celor 33 de magazine exisÂtente pe acest format, o treime sunt deschise în sectorul 6 al CapiÂtaÂlei, care găzduiește cartierele dorÂmiÂtor Militari, Crângași și Drumul TabeÂrei. De altfel, aici a fost deschis și priÂÂmul hipermarkert din România, de către Carrefour în 2001.
„În sectorul 6 retailerii s-au înÂgheÂsuit pentru că au existat mai multe platÂÂÂforme industriale disponibile, iar teÂÂrenurile au fost mai ieftine decât în secÂÂtorul unu. Mai mult, în zonă sunt trei cartiere dormitor imÂporÂtante, resÂpecÂtiv Militari, Drumul TaÂÂberei și CrânÂgași, iar infrastructura și nivelul de trai sunt mai bune decât în sectorul cinci”, a explicat pentru Zf.ro Daniel MoÂcaÂÂnu, diÂrecÂtoÂrul general și acțioÂnaÂrul Daas, unul dintre cei mai importanți furÂÂniÂzori de echipamente pentru reÂtail și HoReCa.
La polul opus se află sectoarele 1 (conÂsiderat a fi „casa” românilor cu veÂnituri peste medie) și 5 (unul dintre cele mai sărace, cuprinzând cartiere preÂÂcum Ferentari sau Rahova), cu trei magazine fiecare. Kaufland va desÂÂchide însă un magazin în cartierul FeÂÂrenÂtari, urmând a duce numărul de hiperÂÂmarketuri din sectorul 5 la patru.
„Zona de nord-vest (sectorul 1) se dezvoltă din toate punctele de vedere și va atrage și magazine de tip hiperÂmarket. Este deja o destinație pentru proÂiecte rezidențiale, iar infrastrucura „meÂtroul – se dezvoltă, astfel că vor veni și proiectele de retail”, mai spune Oana Iliescu.