Prima pagină » Economic » Facebook a plătit furnizori de servicii pentru transcrierea mesajelor audio ale utilizatorilor

Facebook a plătit furnizori de servicii pentru transcrierea mesajelor audio ale utilizatorilor

Facebook a plătit furnizori de servicii pentru transcrierea mesajelor audio ale utilizatorilor
Facebook Inc. a plătit sute de contractanți pentru a transcrie mesajele audio ale utilizatorilor, au declarat pentru Bloomberg surse care au solicitat păstrarea anonimatului.

Angajații companiilor nu au primit informații legate de locul în care a fost făcută înregistrarea sau cum a fost obținută, menirea lor fiind doar de a transcrie, au spus sursele citate. Angajații au ascultat mesajele, unele cu conținut vulgar, dar nu știu la ce a folosit Facebook transcrierile.

Facebook a confirmat că a transcris înregistrările, dar spune că a renunțat la aceste practici. „La fel ca Apple și Google, am întrerupt această activitate acum mai mult de o săptămână”, a declarat marți compania, care a precizat că utilizatorii utilizatorii au ales această opțiune în aplicația Facebook Messenger. Angajații companiilor implicate au verificat dacă inteligența artificială a Facebook a interpretat corect mesajele.

Mari companii din tehnologie, printre care Amazon.com și Apple au colectat fragmente audio prin intermediul dispozitivelor folosite de consumatori, care au fost analizate de către operatori umani, o practică despre care criticii spun că nu respectă dreptul la intimitate. Bloomberg a raportat în aprilie că Amazon avea mii de lucrători din întreaga lume care ascultau înregistrări făcute de asistentul personal Alexa, cu scopul de a îmbunătăți softwareul și că același procedeu a fost folosită pentru Siri de la Apple și pentru asistentul Google. Și Apple și Google au anunțat ulterior că nu recurg la această procedură, iar Amazon a spus că va solicita utilizatorilor să opteze pentru prelucrarea mesajelor.

Rețeaua socială, care tocmai a primit o amendă de 5 miliarde de dolari din partea Comisiei Federale a Comerțului din SUA pentru scandalul Cambridge Analytica, a negat că înregistrează utilizatorii din rațiuni de publicitate sau pentru a determina ceea ce văd oamenii în news feed-ul propriu. Directorul executiv Mark Zuckerberg a negat ideea în fața Congresului.

 

Autor

Citește și