Facebook și-a anunțat rezultatele. Ce profit a realizat rețeaua de socializare în 2012

Publicat: 31 01. 2013, 12:54
Actualizat: 03 07. 2013, 17:00

Facebook a realizat anul trecut un profit net de 1,31 miliarde de doalri, în urcare cu 13% față de nivelul din 2011, în timp ce veniturile au crescut cu 37%, la 5 miliarde de dolari, potrivit rezultatelor financiare prezentate miercuri seară de cea mai mare rețea de socializare online.

În 2011, Facebook a înregistrat un profit de 1,16 miliarde de dolari, la venituri de 3,7 miliarde dolari.

Profitul companiei a urcat cu 18% în trimestrul al patrulea, de la 360 milioane de dolari la 426 milioane dolari, iar veniturile au crescut cu 39%, de la 1,13 miliarde dolari la 1,58 miliarde dolari.

Rezultatele din ultimele trei luni ale anului au depășit estimările analiștilor de pe Wall Street, însă investitorii au acordat mai multă atenție evoluției bazei de utilizatori a serivicilor mobile ale companiei, care a încetinit față de trimestrul al treilea, potrivit CNN Money.

Acțiunile Facebook au scăzut cu până la 10% în ședința de tranzacții electronice de miercuri seară de la New York, dar au recuperat ulterior o bună parte din pierderi, afișând în final un declin de 4%.

Numărul utilizaorilor activi lunar pe site-ul mobil al Facebook a crescut cu 57% în perioada analizată, la 680 milioane, după un avans de 61% în trimestrul al treilea.

Capacitatea de a atrage venituri și a realiza profit pe fondul tranziției tot mai evidente a utilizatorilor către platforme mobile a fost principalul motiv de îngrijorare pentru investitori în vara anului trecut, provocând scăderi puternice ale acțiunilor după listarea companiei la bursă, în luna mai.

Situația s-a schimbat în luna august, odată cu lansarea unei noi aplicații Facebook pentru platformele mobile, care afișează spoturi publicitare utilizatorilor care accesează rețeaua de socializare de pe smartphone-uri sau tablete.

Facebook a realizat astfel în trimestrul al patrulea venituri de 306 milioane de dolari din publicitate pe platforme mobile, reprezentând 23% din încasările totale generate de companie din advertising.

Totodată, numărul utilizatorilor activi zilnic de pe platforme mobile a depășit în premieră indicatorul corespunzător pentru computere desktop.