Presiunile sindicaliștilor sunt principalul motiv care a dus la scumpirea călătoriilor cu metroul, în contextul în care suma alocată de Ministerul Transporturilor în 2014 pentru subvenția de la Metrorex este cu 4,7 milioane de euro mai ridicată decât cea din 2013, susține fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu.
„Atât timp cât am fost ministru am rezistat tuturor presiunilor sindicatelor de mărire a prețului la bilete. Întrebați-o de ce nu a rezistat Ramona Mănescu”, a declarat Fenechiu pentru gândul.
„Eu am rezistat la presiuni. Dumnealor mi-au spus că fac grevă și eu le-am spus ‘ok haideți să vedem de ce, dar deocamdată în condițiile actuale ale crizei nu sunt de acord să măresc prețurile’. Poate a trecut criza”, ne-a mai explicat fostul ministru al Transporturilor.
Subvențiile pentru transportul de călători cu metroul au fost majorate pentru anul viitor cu 6,3%, față de nivelul din acest an, de la 328,3 milioane de lei (circa 73,7 milioane de euro) la 349 de milioane de lei (78,4 milioane de euro), potrivit bugetului aprobat de Guvern.
Totodată, tarifele pentru călătoria cu metroul se vor scumpi cu 25%-33%, potrivit unui Proiect de Ordin al ministrului Transporturilor privind aprobarea tarifelor la călătoria cu metroul.
Astfel, prețul cartelei cu două călătorii va urca de la 4 lei la 5 lei. Cartela cu 10 călătorii va costa 20 de lei, față de 15 în prezent.
Tarifele abonamentelor lunare cu 62 de călătorii, respectiv cu un număr nelimitat de călătorii se vor majora cu 15 lei, la 65 de lei, respectiv 75 de lei.
Abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii se va scumpi cu 5 lei, la 25 de lei, în timp ce pentru un abonament de o zi, bucureștenii vor scoate din buzunar 8 lei, față de 6 lei în prezent.