„Dacă acum 2 ani, erau disponibile aproximativ 1.500 de locuri în hotelurile all inclusive de 3 și 4 stele de pe litoralul românesc, anul acesta numărul s-a triplat. Creșterea numărului de locuri alocate de hotelierii români, care s-au adaptat cererii din ce în ce mai crescute pentru acest tip de produs turistic s-a petrecut într-un ritm accelerat, ca urmare a semnalelor și solicitărilor primite de la agențiile touroperatoare”, arată un studiu al agenției de turism Mareea.
Potrivit sursei citate, românii care merg la hotelurile all inclusive pe litoral sunt de regulă din categoria celor care obișnuiau să meargă în anii trecuți în Bulgaria și Grecia.
„Din ce în ce mai multi turiști realizează că serviciile all inclusive au și marea calitate de a securiza bugetele alocate vacanțelor. Turiștii care au ales și aleg în acest an serviciile de acest tip sunt de regulă din categoria celor care obișnuiau să meargă în anii trecuți în Bulgaria și Grecia”, a declarat Marius Usturoiu, directorul general al agenției MAREEA.
Datele statistice furnizate de touroperatorii de pe litoral arată că profilul consumatorilor de servicii all inclusive este reprezentat în proporție de peste 90% de familiile cu copii până în 12 sau 14 ani.
Tot mai mulți turiști care achiziționează astfel de pachete sunt interesați și de excursii opționale. Astfel, 1 din 3 familii beneficiare ale pachetelor all inclusive aleg să achiziționeze și o excursie opțională, al cărui preț începe de la 60 lei/persoană și ajunge pana la 250 lei pentru o mini-croazieră în Delta Dunării și un prânz pescăresc.
Romanii care merg la hotelurile all inclusive pe litoral au la dispoziție, în medie, 2 kilograme de mâncare pe zi, iar felurile preferate de aceștia sunt sărmăluțele, frigăruile și plăcintele dobrogene, potrivit unui studiu al Mareea.
„Dacă luăm în considerare cantitățile de mâncare, avem peste 2 kilograme alocate de persoană pentru fiecare masă. Sunt unii români care depășesc această cantitate, iar dacă adăugăm și farfuriile pline care rămân în urma unora, putem spune că sunt persoane care consumă, în medie, 3 kilograme de mâncare pe zi. Fiind sezonul cald, sucurile și berea la draft sunt foarte căutate”, a declarat Georgeta Bari, directorul complexului hotelier Mercur Minerva – family club 3* din stațiunea Mamaia, operat de Mareea.
Mareea este principalul turoperator pentru litoralul românesc, cu circa 100.000 de clienți anul trecut. Înființată în 1998, firma are o rețea proprie de vânzare de 17 agenții și a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 70 de milioane de lei, față de 62 milioane de lei în 2012.
Marius Usturoiu administrează și o companie hotelieră, Mareea Hotels, cu două unități, la Mamaia și Predeal, care au avut anul trecut afaceri de 15 milioane de lei.