Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, a reluat negocierile cu sindicatul United Auto Workers pentru preluarea integrală a Chrysler, disputa privind valoarea pachetului de 41,5% din titluri deținut de organizație continuând la mai bine de patru ani de la bailout-ul companiei americane.
Surse apropiate situației au declarat pentru Bloomberg că o echipă de directori executivi ai Fiat s-au întâlnit în utlimele zile cu reprezentanți ai trustului de asigurări medicale al angajaților Chrysler ieșiți la pensie și reprezentați de United Auto Workers, unul dintre cele mai influente sindicate din SUA, potrivit Mediafax.
Trustul a respins recent cea mai generoasă ofertă prezentată până acum de Fiat pentru preluarea integrală a Chrysler, au adăugat sursele citate.
„Marchionne are nevoie de o înțelegere pentru a evita o ofertă publică inițială a Chrysler, care ar putea conduce la creșterea prețului plătit de Fiat. Investitorii ar saluta un compromis între revendicările sindicatului și oferta Fiat”, comentează pentru Bloomberg un analist italian.
În urma disputei îndelungate privind valoarea participației deținute de sindicat la Chrysler, Fiat va fi nevoită în final să listeze compania americană la bursă. Grupul italian a reușit să amâne până anul viitor operațiunea.
Acțiunile Fiat au închis vineri la Milao în urcare cu 1,5%, la 5,6 euro, și înregistrează un avans de 48% de la începutul acestui an. Producătorul italian de automobile are astfel o capitalizare de piață de 7 miliarde euro.
Analiștii financiari contractați pentru listarea Chrysler au vorbit despre o valoare de piață de aproximativ 10 miliarde de dolari pentru compania americană, au declarat în luna noiembrie suse apropiate situației.
Pe baza acestei evaluări, Fiat a făcut o ofertă de aproximativ 4,2 miliarde de dolari pentru pachetul de 41,5%, însă sindicatul cere vehement cel puțin 5 miliarde de dolari, a spus una dintre surse.
În pofida divergențelor, negocierile progresează, având în vedere că distanța dintre oferta Fiat și suma cerută de sindicat a scăzut de la peste 1 miliard de dolari.
Contactați de Bloomberg, reprezentanții Fiat și Chrysler au refuzat să facă comentarii cu privire la evoluția discuțiilor.
Marchionne, de asemenea director general la Chrysler, vrea o fuziune între cele două companii pentru a consolida poziția alianței în raport cu rivali mai mari, precum General Motors și Volkswagen.
De asemenea, Fiat vrea să utilizeze rezervele considerabile de numerar ale Chrysler pentru a finanța strategia de restructurare a operațiunilor din Europa, unde compania italiană merge în pierdere, cu o cotă de piață în scădere.
Fiat a salvat Chrysler din faliment în anul 2009, oferind companiei americane un bailout un shimbul căruia grupul italian a dobândit 58,5% din acțiuni.
Contractele dintre părțile implicate garantează pentu Fiat prima opțiune la preluarea acțiunilor aflate în proprietatea sindicatului, la un preț de aproximativ 6 miliarde de dolari.