Prima pagină » Economic » Financial Times: Companiile care au avut câștiguri uriașe în PANDEMIE au pierdut ulterior 1.500 de miliarde de dolari din valoarea de piață

Financial Times: Companiile care au avut câștiguri uriașe în PANDEMIE au pierdut ulterior 1.500 de miliarde de dolari din valoarea de piață

Financial Times: Companiile care au avut câștiguri uriașe în PANDEMIE au pierdut ulterior 1.500 de miliarde de dolari din valoarea de piață

Aproximativ 50 de corporații care obținuseră câștiguri enorme în timpul pandemiei au pierdut, cumulat, aproximativ 1.500 de miliarde de dolari din valoarea de piață comparativ cu nivelul din decembrie 2020, în contextul în care investitorii au întors spatele activelor devenite valoroase în timpul primelor restricții antiepidemice.

Potrivit datelor grupului de evaluare S&P Global, grupurile din domeniul tehnologiei informaționale domină lista celor 50 de companii cu valoare de piață de peste zece miliarde de dolari care au avut cele mai mari creșteri procentuale ale profiturilor în 2020.

Dar, între timp, acești câștigători din prima etapă a pandemiei au pierdut peste o treime din valoarea de piață, echivalentul a 1.500 de miliarde de dolari, începând de la sfârșitul anului 2020, potrivit datelor raportate de grupul media Bloomberg și de cotidianul Financial Times.

Platforma de videoconferințe Zoom, ale cărei active au crescut cu 765% în 2020 în contextul activităților de lucru desfășurate de acasă, este unul dintre principalii perdanți. Cotațiile la burse au scăzut cu 80%, echivalentul a 77 de miliarde de dolari.

Și compania de comunicații în sisteme cloud RingCentral a pierdut 90% din valoarea acțiunilor în ultimii trei ani, în contextul în care este în concurență cu giganți tehnologici precum Alphabet și Microsoft.

Producătorul de biciclete sportive Peloton a înregistrat, de asemenea, pierderi imense, valoarea acțiunilor scăzând cu 97% de la finalul anului 2020, o erodare a valorii de piață cu 43 de miliarde de dolari. Peloton a anunțat miercuri demisia directorului general Barry McCarthy și reducerea cu 15% a numărului angajaților.

Pierderile intervin în contextul în care accelerarea tendințelor spre videoconferințe și spre cumpărături online, generată de restricțiile antiepidemice, a fost mai puțin durabilă decât era de așteptat, dat fiind că angajații au revenit la birouri, iar cererea online este afectată de dobânzi și de alte costuri.

”Unele companii probabil au crezut că șocul va fi permanent. Acum, se confruntă cu un regres dureros”, afirmă Steven Blitz, economist la grupul TS Lombard.

În termeni procentuali, Tesla a fost cel mai mare câștigător în 2020. Producătorul de mașini electrice a avut o creștere cu 787% a valorii de piață, până la nivelul de 669 de miliarde de dolari, în decembrie 2020, dar acum a scăzut la 589 de miliarde de dolari.

Foto: Profimedia

Citește și:

Comisia Europeană cere platformei X să verifice CONȚINUTUL online și să contracareze ingerințele electorale

Licențiat în Jurnalism, Științe Politice și Teologie Ortodoxă, Mihail Drăghici este activ în presa centrală din 2002, având o activitate de peste 20 de ani ca editor de știri externe la una ... vezi toate articolele

Citește și