Prima pagină » Economic » Financial Times vede în Dacia un brand agresiv care cucerește și Europa bogaților

Financial Times vede în Dacia un brand agresiv care cucerește și Europa bogaților

Financial Times vede în Dacia un brand agresiv care cucerește și Europa bogaților
Dacia a devenit cel mai de succes brand din Europa în ceea ce privește vânzărilor. Brandul românesc este cel mai bun exemplu pentru "atacul" mașinilor low-cost, destinate piețelor emergente, pe segmentele de piață din statele dezvoltate, scrie publicația economică Financial Times.

Dacia a devenit cel mai de succes brand din Europa în ceea ce privește vânzările. Brandul românesc este cel mai bun exemplu pentru „atacul” mașinilor low-cost, destinate piețelor emergente, pe segmentele de piață din statele dezvoltate, scrie publicația economică Financial Times.

FT notează că industria auto își redefinește modelul de business. Tendința de a introduce modele de succes de pe piețele vestice pe piețele emergente s-a inversat, numeroși producători auto constatând că mașinile ieftine, mici și versatile destinate economiilor în curs de dezvoltare au același succes și la șoferii din statele vestice.

La nivel european, producătorii fac eforturi pentru a reduce costurile de dezvoltare care pot ajunge până la un miliard de dolari pe model. Producția este simplificată, companiile orientându-se către reducerea numărului de platforme din uzine și uniformizarea ofertelor de model la nivel global.

Vânzările de autoturisme ieftine reprezintă 18% din totalul livrărilor de mașini de la nivel european, în creștere față de 13% în 2002.

Jurnaliștii britanici amintesc și câteva componente ale strategiei Dacia de reducere a costurilor. Compania a limitat opțiunilor de culori la cinci nuanțe, folosește aceleași mânere pentru mai multe modele, iar unghiul la care este înclinat parbrizul este mai ascuțit, ceea ce reduce costurile de producție și instalare.

Prin urmare, prețul unui SUV Duster este de circa 9.000 de lire în Marea Britanie, cu 4.000 de lire mai puțin decât modelul oferit de competiție.

Rezultatele bune ale Renault se datorează popularității bradului Dacia, notează sursa. În prima jumătate a anului, vânzările mărcii românești au reprezentat 24% din vânzările totale al producătorului francez. În absența modelelor din gama Dacia, compania ar fi înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, reiese din calculele jurnaliștilor britanici.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Colacul de salvare primit de Rusia de la China pe timp de război vine cu un preț: „O inversare completă și jenantă”
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme