Prima pagină » Economic » Finanțe » Bănci/Fintech » CREDITE: Băncile au primit 22.000 de solicitări de la clienți pentru suspendarea obligațiilor de plată, în 2021. Doar 4% au fost depuse de companii

CREDITE: Băncile au primit 22.000 de solicitări de la clienți pentru suspendarea obligațiilor de plată, în 2021. Doar 4% au fost depuse de companii

CREDITE: Băncile au primit 22.000 de solicitări de la clienți pentru suspendarea obligațiilor de plată, în 2021. Doar 4% au fost depuse de companii

Băncile din România au primit 21.825 de solicitări pentru suspendarea obligațiilor de plată a ratelor, dobânzilor şi comisioanelor de la clienții persoane fizice și juridice, în perioada 1 ianuarie-15 martie 2021, potrivit datelor Asociației Române a Băncilor (ARB).

Aproximativ 96% dintre aceste solicitări au fost depuse de persoane fizice, restul de aproape 4% fiind înaintate de companii, respectiv 800 de cereri.

Clienții ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situaţia generată de pandemie, care se calificau la condițiile prevăzute de Ordonanța de Urgență nr. 227/2020 pentru modificarea și completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020, au transmis solicitările către creditori, până la data de 15 martie 2021, inclusiv.

Până la data de 15 martie, au fost înregistrate deja 17.220 de soluționări, ponderea în totalul solicitărilor fiind de 79%, restul fiind soluționate după această dată. Băncile au transmis răspunsuri la cererile de suspendare a obligaţiilor de plată a ratelor în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitărilor complete, dar nu mai târziu de 31 martie 2021.

În cazul a aproximativ 83% din totalul cererilor soluționate până la data de 15 martie 2021, acest lucru s-a făcut în baza moratoriului legislativ, a prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 227/2020, iar restul de 17% în baza măsurilor individuale de sprijin adoptate de bănci.

Citește și  https://www.gandul.ro/financiar/finante/banci-fintech/mobile-banking-clientii-cec-bank-vor-vedea-direct-din-aplicatia-de-mobile-banking-si-conturile-lor-de-la-alte-banci-facilitatea-19607298

În conformitate cu reglementările europene emise de Autoritatea Bancară Europeană, clienții au beneficiat de o perioadă maximă de suspendare de nouă luni, luând în calcul și suspendările de care au beneficiat pe parcursul anului trecut în baza moratoriilor legislative și non legislative, se arată în comunicat.

Clienții care au beneficiat deja de această facilitate în limita temporală trasată de reglementarea europeană și care înregistrează în continuare dificultăți financiare temporare au opțiunea să se adreseze băncii creditoare pentru măsuri de restructurare pentru a evita ca împrumutul să devină neperformant.

686.500 de cereri de la clienți, în 2020

Instituțiile de credit au continuat, și pe parcursul anului 2021, să absoarbă problemele de lichiditate întâmpinate de populația și companiile debitoare ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situaţia gravă generată de pandemia COVID-19.

Băncile au soluționat 686.500 de cereri provenite de la clienți la nivelul întregului an 2020, în această statistică fiind incluse și măsurile de amânare la plată a dobânzilor pentru cardurile de credit. Aproximativ 67% din totalul soluționărilor la nivelul anului 2020 s-au realizat în baza măsurilor individuale adoptate de bănci pentru sprijinul clienților, iar restul de 33% în baza moratoriului legislativ.

Sectorul bancar românesc a intrat pregătit în această criză de sănătate, indicatorii de solvabilitate și lichiditate înregistrând valori superioare mediilor europene. Încă de la debutul pandemiei, indicatorii de soliditate ai sistemului bancar au permis o abordare proactivă, de absorbție a problemelor clienților și de creștere a creditării într-un ritm susținut, se mai arată în comunicatul ARB.