Prima pagină » Economic » Finanțe » Bănci/Fintech » Mobile banking: Clienții CEC Bank vor vedea direct din aplicația mobile banking și conturile lor de la alte bănci

Mobile banking: Clienții CEC Bank vor vedea direct din aplicația mobile banking și conturile lor de la alte bănci

Mobile banking: Clienții CEC Bank  vor vedea direct din aplicația mobile banking și conturile lor de la alte bănci

Cea mai veche bancă din România, CEC Bank, oferă acces, direct din aplicația personală a fiecărui client, în conturile personale de la alte nouă bănci și instituții financiare înrolate în aplicația sa de mobile banking, a anunțat banca. 

”Informațiile referitoare la conturile de la alte bănci sunt protejate, utilizatorul obține accesul la conturi introducând datele de autentificare folosite în relația cu banca la care contul este domiciliat și, astfel, se creează un ”canal securizat” pentru aceste date”, a explicat pentru Gândul financiar Mugur Pordaru, Director Operațiuni Distanță în cadrul CEC Bank.

Cu alte cuvinte, ”bătrâna doamnă” a sistemului bancar din România intră astfel în domeniul open-banking, cu o listă care include cele mai mari bănci din România: BT, BCR, Raiffeisen, BRD, Unicredit, ING, Libra Bank, Alpha Bank, plus aplicația fintech-ului Revolut.

Statisticile arată că verificarea soldului conturilor este cea mai frecvent accesată funcționalitate pe mobile banking, iar în medie, un utilizator activ își verifică soldul conturilor de trei ori pe săptămână. 

Conturile externe pot fi adăugate direct din aplicația Mobile Banking a CEC Bank, în trei pași simpli: din meniul principal, se accesează opțiunea Conturi/Adaugă conturi de la alte bănci, se selectează banca dorită și se confirmă accesul, folosind datele de autentificare stabilite în relația cu banca la care e domiciliat contul.

Ulterior, soldurile conturilor externe și listele tranzacțiilor vor fi disponibile direct în aplicația de Mobile Banking a CEC Bank, fără a mai fi necesară accesarea și autentificarea în alte aplicații. Serviciul este accesibil gratuit, fără comisioane suplimentare.

Datele NU sunt salvate și nici stocate la nivelul CEC Bank, fiind disponibile doar pe terminalul utilizat de client – Mugur Pordaru, Director Operațiuni Distanță în cadrul CEC Bank

Aplicația de mobile banking CEC Bank a înregistrat o dublare a numărului de utilizatori și o creștere de peste 110% a numărului de tranzacții în 2020. Aplicația de mobile banking a CEC Bank oferă unele dintre cele mai avansate funcționalități din piață: Plăți instant și Alias Pay (plăți pe baza numărului de telefon) către destinatari cu conturi la bănci care au aderat la acest serviciu Transfond, integrare cu ghiseul.ro pentru vizualizarea și achitarea taxelor, impozitelor și amenzilor, posibilitatea de a alimenta conturile de la CEC Bank, prin Intercont Transfer, cu sume de pe cardurile emise de alte bănci, vizualizarea situației creditelor și plata ratelor, posibilitatea de a autoriza biometric plățile online efectuate cu cardul și altele.

CEC Bank este o bancă universală care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de peste 36 miliarde lei, la sfârșitul primului semestru din 2020.

 

Autor