Prima pagină » Economic » Finanțe » Bănci/Fintech » SONDAJ: Aproape jumătate (45%) dintre românii care cumpără online achită cu numerar

SONDAJ: Aproape jumătate (45%) dintre românii care cumpără online achită cu numerar

SONDAJ: Aproape jumătate (45%) dintre românii care cumpără online achită cu numerar

Peste jumătate (56%) dintre respondenţii celui mai reeent studiu lansat de Mastercard cu privire la modalitățile de plată la cumpărăturile online au declarat că instrumentul preferat de plată este cardul, în timp ce 45% spun că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului.

Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menţionate fiind dorinţa de a verifica pachetul înainte de efectuarea plăţii şi de a achita contravaloarea coletului direct la curier.

Pe de altă parte, 49% dintre românii care își fac cumpărăturile online preferă metoda autentificării biometrice atunci când autorizează tranzacţiile din e-commerce, în timp ce peste o treime (35%) optează pentru varianta SMS şi parolă, relevă cel mai recent studiu Mastercard.

În prezent, 62% dintre români dispun de autentificarea biometrică în aplicaţia oferită de banca lor, iar din această pondere 78% au declarat că folosesc deja această metodă. În acelaşi timp, dintre cei 17% dintre consumatori care nu dispun de această funcţionalitate în aplicaţia de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziţie.

Autentificarea biometrică reprezintă modalitatea preferată de autorizare a tranzacţiilor e-commerce în cazul a 49% dintre români, urmată de varianta cu SMS şi parolă (35%), respectiv de autentificarea prin SMS (16%).

Potrivit cercetării, la ora actuală, nouă din zece consumatori susţin că au încredere în plata online cu cardul.

Studiul Mastercard privind percepţia şi utilizarea consumatorilor a funcţiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile şi online s-a desfăşurat online, în luna februarie 2021, prin intermediul instrumentului de cercetare mPulse. Eşantionul reprezentativ a cuprins 400 de consumatori, femei şi bărbaţi deopotrivă, cu vârste peste 18 ani, care au achiziţionat online pe parcursul ultimelor trei luni.

Autor