Prima pagină » Economic » Finanțe » EXCLUSIV | Remus Dănila, BVB: Versiunea digitală a programului Made in Romania pune în legătură directă companiile, investitorii și consultanții

EXCLUSIV | Remus Dănila, BVB: Versiunea digitală a programului Made in Romania pune în legătură directă companiile, investitorii și consultanții

EXCLUSIV | Remus Dănila, BVB: Versiunea digitală a programului Made in Romania pune în legătură directă companiile, investitorii și consultanții
Remus Dănila, Head of Investor Relations, Bursa de Valori București

Remus Dănila, Head of Investor Relations, Bursa de Valori București (BVB) a vorbit, în cadrul conferinței digitale live „SMART INVESTMENT – Piața de capital din România – nivelul următor”, organizată de GÂNDUL, despre lansarea programului Made in Romania în versiune digitală. Din 2021 acest program capătă amploare mult mai mare pe o nouă platformă și beneficiază de participarea reprezentanților fondurilor de investiții, ai intermediarilor și mulți alți stakeholderi din piața de capital, spune reprezentantul BVB.

Listarea pe piața de capital a devenit un pas necesar într-un mediu economic puternic și concurențial, iar BVB susține companiile cu capital românesc prin extinderea și digitalizarea programului Made in Romania.

Digitalizarea programului Made in Romania oferă acces extins antreprenorilor români la piața de capital

„Programul Made in Romania a avut un mare succes de la înființarea sa și primul său scop este acela de  a identifica și de a comunica cu cele mai promițătoare companii cu capital românesc. Din 2021 acest program capătă amploare mult mai mare fiind digitalizat pe o nouă platformă. Va beneficia de participarea reprezentanților fondurilor de investiții, ai intermediarilor și mulți alți stakeholderi din piața de capital”, a declarat reprezentantul BVB, Remus Dănilă, pentru GÂNDUL FINANCIAR.

Reprezentantul BVB adaugă că este un pas inițial foarte important, este un pas care ajută companiile prin includerea în acest program să cunoască și să înțeleagă piața de capital. De-a lungul timpului acest program a adus foarte multe companii spre bursă.

Sunt 7 sau 8 companii  care au intrat în acest program și care ulterior au fost listate și sperăm ca pe viitor acest program să crească pentru că noua platformă și noul concept sunt foarte promițătoare”, precizează Remus Dănilă, BVB.

Reamintim că BVB a lansat pe 22 aprilie ediția a patra a programului Made in Romania și noua platformă, complet digitalizată a proiectului, care pune în legătură directă companiile, investitorii și consultanții. Platforma este disponibilă pe www.investingromania.com. Până pe 30 iunie este deschisă perioada de nominalizări a companiilor pentru includerea în ediția din acest an a proiectului Made in Romania.

„Prin Made in Romania construim un ecosistem al cărui nucleu este bursa româneasca, un cadru în care antreprenorii locali au ocazia de a-și promova afacerile și de a lua contact cu furnizorii de capital activi pe piața locală, utilizând o platformă tehnologică moderna. Rundele de finanțare pe care companiile din acest program le-au derulat în ultimii ani prin intermediul BVB, care au o valoare cumulată de aproximativ 80 milioane de euro”, a declarat la acel moment Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al BVB.

Principalul criteriu de selecție, explică Remus Dănilă, este acela al acționariatului 51% românesc . În ce privește rezultatele financiare criteriile sunt foarte relaxate.

„Noi vrem să îi ajutăm pe antreprenorii români să înțeleagă cât mai bine piața de capital și să se pregătească pentru a intra pe piața de capital”, explică Remus Dănilă.

Anul pandemiei a adus o efervescență a listărilor pe Bursa de Valori București

A fost un an foarte bun la bursă în ultimul an, cel puțin din punct de vedere al finanțărilor pentru companiile private și mici cu potențial ridicat de creștere, mai spune Remus Dănilă. Ca date statistice, de la începutul anului 2019 am fost în total 37 de listări dintre care 12 listări de acțiuni și 25 de listări de obligațiuni, iar ce este interesant este că acest trend s-a intensificat în ultimele luni, explică reprezentantul BVB.

„În egală măsură vorbim despre o diversitate a domeniilor în care activează companiile care s-au listat: agribusiness, tehnologie și real estate. Această schimbare de trend este corelată și cu ce se întâmplă pe piețele internaționale. Toată lumea a vorbit despre infuzia masivă de capital venită în special din partea băncilor centrale, pe fondul pandemiei, capital care s-a disrtribuit în sistem și a  devenit o sursă foarte bună de finanțare pentru investitori. Se pare că România s-a raliat acestui trend și antreprenorii au căutat să beneficieze de acest capital”. – Remus Dănilă, BVB.

Remus Dănilă, BVB: În acest moment, piața de capital e cea mai bună soluție de finanțare pentru companii

Reprezentanții BVB speră ca această tendință să  crească în continuare. Această efervescență pe piața de capital duce la evaluări pozitive. Sunt piețele de capital private care pot fi o sursă de finanțare pentru mediul de afaceri, respectiv venture capital, private equity. Aceasta în condițiile în care de-a lungul timpului pot apărea situații în care piața bancară nu poate oferi soluții mai convenabile de finanțare, iar piața de capital e cea mai bună soluție.

„În acest moment este evident că piața de capital e cea mai bună soluție. Iar noi ne concentrăm foarte mult să facem pe viitor această soluție foarte sustenabilă prin dezvoltarea infrastructurii, educarea publicului, a participanților la piața de capital”, spune reprezentantul BVB.

Cel mai important pas pentru companiile care intenționează să se listeze e acela de a urmări pașii și evoluția celor mai recente listări pe BVB. Spre exemplu, Adrian Cocan, directorul general al companiei Agroserv Măriuța, ultima companie listată pe BVB, spunea într-un interviu recent că este cea mai bună decizie pe care a luat-o, spune Remus Dănilă. Și acesta este un mesaj pe care l-a auzit din partea multor antreprenori care s-au listat recent. Iar procesul nu este atât de dificil cum poate părea la o primă evaluare, explică Dănilă.

E adevărat, Bursa solicită diferite rapoarte și comunicări, dar acestea sunt elemente pe care fiecare companie trebuie să le aibă pregătite. Spre exemplu, aceste cerințe legate de transparentizarea activității companiilor vor deveni obligatorii, explică reprezentantul BVB.

Reamintim că Agroserv Măriuța, compania care deține brandul de produse lactate Lăptăria cu Caimac, a debutat vineri, 21 mai 2021, pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB). Acțiunile sunt tranzacționate sub simbolul MILK. Listarea companiei vine în urma unui plasament privat încheiat pe 26 aprilie 2021 prin care Agroserv Măriuța a atras 19,4 milioane de lei de la investitorii din piața de capital, cea mai mare sumă atrasă printr-un plasament privat de acțiuni pe piața AeRO. Listarea acțiunilor a avut loc la 15 zile lucrătoare de la data închiderii plasamentului, reprezentând cea mai rapidă listare de acțiuni pe piața AeRO.

 

 

 

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele