Ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, a explicat ce se întâmplă la recalculare cu pensionarii care au probleme în obținerea adeverințelor de vechime în muncă de la foștii angajatori.
Ministrul Muncii a anunțat ce ar trebui să facă românii care nu pot obține documente de la angajatorii care nu mai sunt în stare de funcționare.
„Am făcut o lege bună care să le permită românilor încă 6 luni, începând de la 1 septembrie, să aducă aceste documente necesare recalculării. Faptul că am recunoscut dreptul, acum noi nu avem în acest moment dovezile pentru acest drept, de aceea pensionarii trebuie să aducă acele documente. Problema este generată de angajatorii care acum nu mai sunt în stare de funcționare, care și-au închis activitatea și ale căror arhive au fost preluate de prestatorii privați.
Căutăm să găsim soluții, dar acestea nu țin mereu de noi. Atât timp cât acei angajatori care nu mai există au dat arhivele la prestatori privați… Căutăm soluții ca pensionarilor să le fie mai ușor.
Pentru pensionarii care au fost în activitate înainte de anul 2001 nu este simplu să-și procure actele doveditoare ale tuturor veniturilor pentru care s-au plătit contribuții la stat.
Legea arhivelor naționale reglementează obținerea acestor adeverințe, dar și ordinul pe care președintele Casei de Pensii a fost obligat să-l dea în baza acelei legi. În momentul acesta avem în vigoare legea arhivelor care stipulează clar cum se iau aceste adeverințe și cum se stabilesc acele tarife”, a explicat Simona Bucura Oprescu la România TV.