Prima pagină » Economic » Finanțe » Piața de capital » EXCLUSIV | Listarea One United Properties, un succes din primele 40 de secunde. Povestea brandului de lux care reconstruiește nordul Bucureștiului după cel mai înalt standard rezidențial 

EXCLUSIV | Listarea One United Properties, un succes din primele 40 de secunde. Povestea brandului de lux care reconstruiește nordul Bucureștiului după cel mai înalt standard rezidențial 

EXCLUSIV | Listarea One United Properties, un succes din primele 40 de secunde. Povestea brandului de lux care reconstruiește nordul Bucureștiului după cel mai înalt standard rezidențial 
Victor Căpitanu şi Andrei Diaconescu, cei doi cofondatori ai One United Properties

Listarea One United Properties, companie controlată de Victor Căpitanu şi Andrei Diaconescu, a început în forță după ce tranşa cu alocare garantată pentru investitorii de retail a fost subscrisă integral încă din primele 40 de secunde. Oferta publică de vânzare a acțiunilor pe Bursa de Valori București (BVB) a dezvoltatorului de lux a început marți, 22 iunie, iar compania ținteşte o evaluare bursieră de trei miliarde de lei.

Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division, și Mihai Păduroiu, CEO Office Division a companiei, au detaliat, în exclusivitate pentru GÂNDUL.RO, care sunt ultimele trenduri în materie de lux rezidențial, dar și ce noi solicitări au companiile de top în ce privește spațiile de birouri.

  • Perioada de subscriere este 22 iunie – 2 iulie, între orele 9:00 şi 18:00, însă în ultima zi din ofertă, subscrierile se pot face până la orele 12:00.
  • Compania este în prezent unul dintre cei mai activi dezvoltatori imobiliari de proiecte rezidenţiale de birouri şi mixte din Bucureşti.
  • Toate proiectele rezidențiale și de birouri ale One United Properties sunt certificate „Green Homes” de către Romania Green Building Council.
  • Compania a achiziționat pe 21 iunie, de la miliardarul Ion Țiriac, un teren de peste 20.000 de metri pătrați pe malul lacului Tei, în vederea construirii unui nou proiect imobiliar, One Lake Club.

Tranşa cu alocare garantată pentru investitorii de retail a ofertei de acţiuni One United Properties (ONE), cea pe principiul primul venit-primul servit, a fost subscrisă integral încă din primele 40 de secunde, conform datelor afişate de platforma brokerilor de la TradeVille.

Tranşa avea alocate 26 milioane de acţiuni, echivalentul a 55,12 milioane de lei, în condiţiile în care preţul la care pot subscrie investitorii de retail este de 2,12 lei. Important este că, în funcţie de rezultatele din perioada de subscriere, emitentul poate lua decizia unei realocări de cel mult 15% între tranşe, ceea ce înseamnă că nu este exclus ca, în final, retailul să aibă mai mult decât instituţionalii, respectiv 55% din ofertă, după cum reiese din datele din prospectul de listare întocmit de BRK Financial Group.

Compania a achiziționat de la Ion Țiriac un teren de peste 20.000 mp pe malul lacului Tei

Dezvoltatorul a informat, prin intermediul unui raport transmis către Bursa de Valori București și Autoritatea de Supraveghere Financiară – Sectorul Instrumente și Investiții Financiare – că a semnat luni, 21 iunie 2021, un contract prin care cumpără un teren întins pe 21.165 mp de la o companie deținută de miliardarul Ion Țiriac. Terenul achiziționat se află pe malul lacului Tei din București, iar One United Properties a plătit pentru el 15 milioane de euro. Pentru această suprafață a fost emis deja certificatul de urbanism în vederea construirii unui nou proiect imobiliar, One Lake Club, care va fi un club rezidențial cu apartamente cu design contemporan.

Poziționarea terenului va oferi noului ansamblu rezidențial vedere directă spre lacul Tei și acces rapid la facilitățile existente în zona de nord a Bucureștiului și la autostrada A3 București – Ploiești.

One United, evaluată la 450 milioane de euro, în urma unei creşteri de capital

One United Properties a fost fondată de Victor Căpitanu şi Andrei Diaconescu, care în prezent deţin 75% din acţionariatul companiei şi sunt singurii membri executivi ai Consiliului de Administraţie, ceilalți cinci membri fiind neexecutivi. Cei doi fondatori vor rămâne la conducerea societăţii şi după listarea acesteia la BVB.

Cei doi fondatori au investit în imobiliare încă din 2000 şi au dezvoltat prima clădire rezidenţială în 2006. Din 2013, au extins proiectele imobiliare sub marca One, transformând-o în lider al pieţei rezidenţiale de lux din România, cu multiple premii pentru arhitectură, design, dezvoltare şi sustenabilitate.

Detalii de amenajare a zonei de recreere la One Herăstrău Towers

Activitatea companiei, care este prezentă în piaţa rezidenţială din Bucureşti şi Constanţa, inclusiv Mamaia, este organizată în patru direcţii generatoare de venit, respectiv: dezvoltări şi vânzări de proprietăţi rezidenţiale, dezvoltări ale proprietăţilor de birouri, activitate investiţională care constă în achiziţia de active ce prezintă un potenţial bun de creştere a valorii şi venituri din închirierea proprietăţilor deţinute.

În acest moment sunt în lucru șantierele de la One Verdi Park, One Cotroceni Park, atât office, cât și rezidențial, One Peninsula, One Modrogan, Neo Floreasca Lake.

Proiectele finalizate în 2021 sunt One Cotroceni Park faza 1 de birouri, Neo Timpuri Noi, One Herăstrău Towers. Vor urma One Lake District, Neo Mamaia faza 2, One Herăstrău Vista, One Floreasca Towers.

One Mircea Eliade

Toate proiectele rezidențiale sunt certificate „Green Homes”

„Toate proiectele rezidențiale One United Properties sunt certificate «Green Homes» de către Romania Green Building Council. Acest aspect face parte din strategia de business a grupului, de aceea vom continua să implementăm aceste certificări pentru toate unitățile rezidențiale pe care le semnăm. Certificatul de «locuință verde» vizează alinierea la cerințe specifice, precum materiale sustenabile, materiale cu amprentă redusă de carbon, sisteme și instalații eficiente energetic, cu grad de poluare redus, calitate a mediului interior mai sănătoasă pentru ocupanți prin finisaje cu compuși organici volatili apoape de zero, o amplasare strategică în proximitatea a numeroase facilități și mijloace de transport în comun, eficiență energetică superioară a clădirii, aplicarea unor măsuri de prevenire și reducerea poluării în etapa de execuție, accesul la ipoteca verde cu numeroase facilități pentru client, reducere a costurilor cu întreținerea etc”, a declarat pentru Gândul Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division One United Properties.

One Charles de Gaulle

Aceste certificări oferă o multitudine de beneficii, de la reduceri la facturile lunare, la un ambient sănătos pentru rezidenți prin expunerea minimă la materiale toxice, eficiență energetică prin conservarea temperaturii din interior sau condiții ipotecare mai avantajoase și posibilitatea obținerii unui preț mai mare la revânzare, mai spune Beatrice Dumitrașcu.

Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division One United Properties.

Cererea de locuințe ”prietenoase cu mediul” este în creștere, clientul de rezidențial este tot mai atent, atunci când face o achiziție, la numeroase detalii, printre care și certificarea verde.

La nivel global, piețele reacționează similar, pentru că din ce în ce mai mulți cumpărători conștientizează importanța unei locuințe construite calitativ, cu impact minim asupra mediului și costuri de întreținere mai mici pe termen lung.

Companiile, interesate de clădiri verzi, care să asigure confortul angajaților

Același lucru este valabil și pentru certificările „verzi” ale clădirilor de birouri pe care le dezvoltă One United, adaugă Mihai Păduroiu, CEO Office Division One United Properties.

One Herăstrău Towers

Întregul portofoliu de birouri al companiei este în curs de certificare WELL Health and Safety, certificare axată pe beneficiile angajaților la locul de muncă. Prioritare sunt certificările LEED și WELL, care pun accent pe starea de bine a angajaților la birou și accesul la diverse facilități, precum mâncare sănătoasă, spații verzi, servicii medicale, a precizat pentru Gândul Mihai Păduroiu.

La fel de importante sunt eficiența clădirii, flexibilitatea, design-ul deosebit integrat într-un proiect livrat la cheie. Certificările atestă impactul clădirii asupra mediului înconjurator, atât în ceea ce privește construcția, cât și exploatarea.

Proiectele de birouri One United includ și accesul la diverse facilități precum mâncare sănătoasă, zone verzi, de relaxare, servicii medicale etc.

„În această perioadă, se observă o preocupare a companiilor pentru clădiri verzi, certificate, care pun accentul pe calitatea mediului de lucru și confortul angajaților, așa cum sunt cele din portofoliul One. În contextul ultimului an, prioritățile s-au schimbat, iar acest aspect a fost resimțit și în piața de birouri. Relația oamenilor cu spațiul lor de lucru s-a transformat, dar situația creată de pandemie a generat și oportunități. În ultimul an, fiecare companie a prioritizat calitatea mediului de lucru, construit după cele mai înalte tehnologii, care conferă confort și siguranță angajaților. În acest moment, pe primul loc în cerințele clienților noștri se află partea de certificare – certificare verde, WELL Health and Safety, dar și accesul la facilități integrate, precum operatori de food, fitness și servicii sau zone pentru activități sportive în aer liber”, a explicat Mihai Păduroiu, pentru Gândul.

One Herăstrău Towers

La finele anului trecut, One United avea un portofoliu de proiecte rezidenţiale finalizate cu o valoare brută de dezvoltare de 222,6 milioane de euro şi proiecte în fază de dezvoltare/planificare de 939,4 milioane de euro, în Bucureşti şi Constanţa.

În 2020, veniturile obţinute din această direcţie de emitent au fost de 437,5 milioane de lei, în 2019 – de 147,4 milioane de lei şi în 2018 – de 219,7 milioane de lei, cele mai ridicate din cadrul Grupului, conform datelor prezentate în prospect.

Proiectul One United s-a născut după o vizită la Londra, în One Hyde Park, considerat cel mai scump bloc de apartamente din lume

Puțini știu însă că, dincolo de cifre, povestea companiei care a redesenat practic o mare parte din zona de nord a Capitalei începe cu o vizită la Londra, în One Hyde Park, un proiect fabulos, considerat cel mai scump bloc de apartamente din lume.

Cei doi fondatori povestesc, într-un interviu pentru revista Forbes, că au înțeles instantaneu puterea unui brand de lux în imobiliare, dar și importanța poziționării pe hartă.

„Am avut un șoc când am văzut adresa: 99 Knightsbridge. Și în capul meu sigur era Hyde Park numărul 1. De fapt am înțeles puterea marketingului; până atunci, nu îmi trecuse prin cap așa ceva. Dar de atunci am decis să punem și noi numele proiectului la fel, să folosim același branding pentru proiectele noastre, și așa a venit și numele companiei’, a dezvăluit Victor Căpitanu.

Așa a apărut brandul „One”, care avea să pună Bucureștiul pe harta internațională a luxului.

One Herăstrău Plaza

”Location, location, location”. Acesta este imperativul proiectelor rezidențiale de lux, așa că cei doi oameni de afaceri s-au concentrat pe achiziții de terenuri în zona de nord a Bucureștiului, cea mai exclusivistă zonă rezidențială din țară. Andrei Diaconescu și Victor Căpitanu au construit mai departe ideea din perspectiva celor două „pachete” de competențe cheie pe care le dețin: cele legate de producție, adică tot ce ține de design și arhitectură, proiectare, urbanism, construcții, respectiv componenta financiară, de investitori, de vânzare și cumpărare.

Lucrurile s-au mișcat foarte repede, iar în ultimii ani au apărut tot mai multe proiecte sub brandul „One“: One Charles de Gaulle, One Herăstrău Park, One Herăstrău Plaza, One Floreasca City. Iar cifrele au crescut în același ritm cu cel în care s-a construit.

One Floreasca City și One Cotroceni Park, proiecte arhitecturale de referință pentru București

One Floreasca City și One Cotroceni Park au fost gândite de la început ca două proiecte inovatoare pe piața din România, concepute ca două proiecte arhitecturale de referință, ce aduc valoare zonelor și comunității în care sunt construite.

„Ne-am propus ca prin dezvoltările noastre să inovăm, iar parte din această linie sunt și proiectele cu funcțiune mixtă, care oferă atât unități rezidențiale, cât și birouri clasă A și acces la zone comerciale și facilități. Într-adevăr, atât One Floreasca City, cât și One Cotroceni Park sunt proiecte de regenerare urbană, construite pe foste platforme abadonate, transformate astfel în adevărate repere urbane. Proiectul One Floreasca City reprezintă un moment de referință atât pentru piața din România, cât și pentru noi, ca echipă, conturându-se ca epicentru al creativității și inovației, un proiect orientat către comunitate, care integrează în mod organic apartamente de design, birouri contemporane și spații comune dedicate atât rezidenților, cât și întregii comunități”, ne-a declarat Beatrice Dumitrașcu.

Proiectul, conceput de echipa de arhitecți de la X Architecture & Engineering condusă de Marius Călin, împreună cu echipa de constructori, a reușit să transforme o idee într-un adevărat reper urban și cultural pentru piața imobiliară din București. În cadrul grupului One United, compania de design, amenajare și fit-out, Lemon Interior Design, oferă posibilitatea de a accesa un pachet integrat ce poate acoperi toate nevoile rezidenților sau chiriașilor.

One Cotroceni Park

În ceea ce privește proiectul mixt One Cotroceni Park, acesta este dezvoltat într-o abordare holistică de tipul Live / Work / Play, oferind atât angajaților, cât și viitorilor rezidenți facilități integrate, de la spații comerciale, de retail până la cele dedicate sportului și mișcării în aer liber. One Cotroceni Park livrează un concept care schimbă perspectiva asupra dezvoltărilor imobiliare clasice, îmbină funcțiunile rezidențial, office și comercial în țesutul urban într-un mod extrem de eficient, cu o amprentă pozitivă și aduce valoare cartierului Cotroceni.

„Dezvoltăm acolo, dacă vreți, un adevărat oraș în oraș, certificat LEED și WELL, cu specificatii tehnice de vârf, care reprezintă un pol ofertant și pentru segmentul spațiilor de birouri, dar și pentru cel rezidențial”, spune Mihai Păduroiu.

Mihai Păduroiu, CEO Office Division One United Properties.

Brandului „One” i s-a alăturat ulterior un alt brand, destinat proiectelor rezidențiale exclusiviste de mică dimensiune: „Neo”. Fondatorii au decis să valorifice sub acest brand terenuri mai mici, care la prima vedere nu aveau suficientă profitabilitate, însă strategia a fost de a adăuga valoare prin calitatea proiectelor. Așa au apărut Neo Floreasca Lake, Neo Timpuri Noi și Neo Mamaia, cu un total de peste 200 de apartamente.

Două penthouse-uri de 600 mp din proiectul One Mircea Eliade, vândute cu 7,2 milioane de euro

One United Properties a vândut în vara anului trecut două penthouse-uri de 600 mp din proiectul One Mircea Eliade, partea rezidenţială a One Floreasca City, care mai include şi One Tower, o clădire office de 24.000 mp, dar şi transformarea halei Ford în componenta de retail printr-un parteneriat cu francezii de la Auchan.

Valoarea celor două penthouse-uri se cifrează la 7,2 milioane de euro plus TVA, respectiv 3,6 milioane de euro fiecare.

One Mircea Eliade

Planul de creștere a companiei continuă şi prin listarea la bursă, care o va duce la nivelul următor în strategia One United Properties pe termen lung, spunea, în aprilie, Victor Căpitanu, cofondator al One United Properties.

„Listarea va diversifica opţiunile disponibile pentru accesarea de capital pentru proiectele noastre inovatoare din domeniul imobiliar, va permite unei noi categorii de investitori să ni se alăture şi va spori lichiditatea pentru acţionarii companiei.“

Victor Căpitanu, cofondator One United Properties

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele

Citește și