Prima pagină » Economic » „Flota FANTOMĂ” a Rusiei – Cum reușește Kremlinul să fenteze sancțiunile occidentale și să exporte petrol către China și India

„Flota FANTOMĂ” a Rusiei – Cum reușește Kremlinul să fenteze sancțiunile occidentale și să exporte petrol către China și India

„Flota FANTOMĂ” a Rusiei - Cum reușește Kremlinul să fenteze sancțiunile occidentale și să exporte petrol către China și India
„Flota FANTOMĂ” a Rusiei - Cum reușește Kremlinul să fenteze sancțiunile occidentale și să exporte petrol către China și India. Sursa Foto: Shutterstock

„Flota Fantomă” a Rusiei este un grup de nave specializat în ocolirea sancțiunilor occidentale și transportul de petrol rusesc către piețele internaționale, scrie evz.ro.  Modalitățile cum Rusia încearcă să fenteze sancțiunile occidentale reprezintă o provocare la adresa comunității internaționale, care încă mai speră să „îngenuncheze” economia rusească.

Aceasta este metoda care-i susține capacitatea Moscovei de a-și finanța războiul. Flota este alcătuită din mii de nave, împărțite în trei categorii distincte:

  • Flota autorizată: nave care nu par a fi suspecte;
  • Flota gri (1000): nave fără drapelul rusesc, cu structuri de proprietate obscure, menite pentru ocolirea sancțiunilor;
  • Flota neagră (1300): nave care utilizează practici de transport maritime înșelătoare, precum dezactivarea sistemului de identificare automată (AIS) pentru a nu fi localizate.

Mare parte din aceste nave, 600 sunt petroliere. Petrolul sancționat ajunge pe nave vechi ce ar urma să fie casate.

Petrolul este transportat în petroliere care „se ascund” și în cele din urmă, încărcăturile de petrol sunt transferate pe mare de la un petrolier la altul. Astfel, americanii și europenii nu pot vedea de unde provine petrolul.

Potrivit Centrului pentru Cercetare în Energie și Aer (CREA), 80% din petrolul rusesc transportat pe mare a fost transportat de nave care nu se află sub pavilion rusesc.

Petrolul este transportat de flota-fantomă către India și China, care îl cumpără la tarife reduse. India a importat peste 1 milion de barili pe zi prin intermediul flotei gri.

China cumpără de la ruși aproximativ 700.000 de barili pe zi.  Chiar și Turcia importă petrol rusesc în cantități mai mici.

Nu este ușor pentru echipaje. Navele din această flotă sunt foarte vechi și prost întreținute. Riscurile de accidente și scurgeri de petrol sunt mari. Cel puțin nouă scurgeri de petrol au fost asociate cu aceste nave din 2021 până în prezent.

Dar Rusia continuă să încaseze bani destui pentru a-și finanța „operațiunea militară specială” din Ucraina.

Citește și: Rusia „fentează” SANCȚIUNILE Occidentului și cumpără în continuare tehnologie militară interzisă prin țări terțe

Autor
Absolvent al Facultății de Istorie (2013-2016) și al programului de master „Istorie și Practică în Relații Internaționale” (2019-2021) la Universitatea din București, Alexandru Stan Bogdan ... vezi toate articolele

Citește și