Constructorul american Ford va renunța la 680 de angajați de la Craiova, din totalul de aproximativ 3.200 de angajați ai uzinei, și lansează în acest scop un program de încetare voluntară a contractelor individuale de muncă, urmând să efectueze concedieri în lipsa înscrierilor.
„În timp ce B-Max continuă să fie unul dintre cele mai bine vândute modele ale segmentul B-MAV, piața auto din Europa rămâne la un nivel scăzut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoită anul acesta să-și întrerupă producția pentru un număr semnificativ de zile, atât în secția de asamblare vehicule cât și în cea de producție motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova și pentru a avea control asupra costurilor operaționale, este necesară luarea de măsuri suplimentare pentru a ajusta volumele de producție la cererea actuala a pieței. Acest lucru necesită și o reducere a forței de muncă”, a declarat Ana-Maria Timiș, purtătorul de cuvânt al Ford România.
În acest sens, Ford România implementează un program de încetare voluntară a contractelor individuale de muncă, vizând aproximativ 680 de angajați din cadrul uzinei.
Toți angajații fabricii din Craiova se pot înscrie în acest program până la 18 decembrie.
„În același timp, vor începe consultările cu sindicatele în legătură cu posibila concediere pe motive economice, în cazul în care prin încetările voluntare nu va fi atinsă ținta de reducere de personal. Prin aceste măsuri se urmărește folosirea optimă a forței de muncă rămase la Craiova și îndeplinirea condițiilor actuale de producție și cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunități pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova”, a mai spus reprezentantul constructorului auto.
Ford a investit peste un miliard de euro în uzina de la Craiova, pe care a preluat-o în 2008.
Grupul american produce la Craiova modelul B-Max și motoarele pe benzină EcoBoost de 1 litru și 1,5 litri. Asamblarea B-Max a fost lansată la jumătatea anului 2012, modelul fiind produs exclusiv la fabrica din Craiova și comercializat doar pe piața europeană.
Producția B-Max a fost oprită pentru aproximativ 40 de zile în primele nouă luni din acest an, măsuri de sistare fiind luate și ulterior, inclusiv la secția de motoare.
În 2013, producția de automobile a fabricii din Craiova a fost întreruptă pentru aproximativ 35 de zile, iar la motoare asamblarea a fost sistată timp de șapte zile.
În primele zece luni ale anului au fost asamblate 45.876 de mașini Ford B-Max, acoperind 15% din producția auto națională. Totodată, B-Max a fost al treilea cel mai exportat model în perioada ianuarie – octombrie, potrivit datelor APIA.
Cifra de afaceri Ford România aproape s-a dublat anul trecut, de la 2,47 miliarde lei la 4,84 miliarde lei (1,09 miliarde euro), iar compania a trecut pe profit, consemnând un câștig net de 68,8 milioane lei (15,5 milioane euro), după pierderile de 480,6 milioane lei din 2012.