Producătorul auto american are 13.000 de angajați în Marea Britanie, inclusiv 5.000 în activități de producție la fabricile din Bridgend, Dagenham și Halewood și 3.000 în centrul de cercetare și dezvoltare, scrie The Independent.
Miercuri, Ford a avertizat că ieșirea din UE fără un acord comercial ar amenința viitorul operațiunilor sale din Marea Britanie.
„O asemenea situație ar fi catastrofală pentru industria auto britanică și operațiunile de producție ale Ford în această țară”, a anunțat Ford într-un comunicat de presă.
„Vom lua orice măsuri necesare pentru a ne păstra spiritul competitiv în Europa”.
În timpul unei întâlniri cu ușile închise între antreprenori și premier, desfășurată în această săptămână, Ford a precizat că vrea să-și mute activitățile peste hotare.
Anunțul vine în contextul în care Nissan a anunțat că va construi noul model X-Trail în Japonia, deși inițial optase pentru Sunderland.
Jaguar Land Rover (JLR) a anunțat luna trecută că va disponibiliza 4.500 de angajați, pentru eficientizarea radicală a costurilor, din cauza cererii tot mai mici pentru mașini cu motorizare diesel și a încetinirii creșterii economice în China.
Luna trecută, Ford a avertizat că în cazul unui Brexit „abrupt” ar genera costuri de un miliard de dolari (775 milioane lire sterline). Ford are 13.000 de angajați în Marea Britanie, inclusiv 1.000 în fabrica sa din Bridgend, unde locurile de muncă se află deja în pericol de restructurare.
Ford a confirmat luna trecută că 370 de angajați vor renunța voluntar la posturi în fabrica din Bridgend, pe măsură ce producătorul auto dorește să creeze un model sustenabil de afaceri în Europa.
Deși este cel mai bine vândut brand auto din Marea Britanie, Ford a încercat să aibă profit în Europa și a anunțat luna trecută o restructurare majoră, pentru reducerea costurilor și creșterea marjelor de profit.
Producătorii auto oferă 850.000 de locuri de muncă în Marea Britanie și au lansat numeroase avertismente în privința Brexit-ului. Industria auto va fi grav afectată de orice formă a Brexit-ului, în care Marea Britanie ar fi îndepărtată din uniunea sindicatelor vamale. De asemenea, industriașii vor înregistra o lovitură dură dacă nu se ajunge la niciun acord până în 29 martie 2019, data la care Marea Britanie ar urma să părăsească UE.
Investițiile în industria auto britanică au scăzut cu 50% în 2018 și producătorii s-au abținut să mai cheltuie bani din cauza nesiguranței cauzate de Brexit. O scădere precipitată a vânzărilor în segmentul diesel, pe fondul incertitudinilor legate de legislația privind emisiile poluante, a afectat sectorul.
Săptămâna trecută, Toyota și-a redus estimările privind profiturile pentru 2019 și a avertizat că efectele nocive ale unui „no-deal Brexit” vor fi inevitabile.
În 2018, producția auto în Marea Britanie a scăzut cu 9,1%, la 1,52 milioane unități, marcând cel mai modest nivel din ultimii cinci ani. Având în vedere că 8 din 10 mașini sunt exportate, cererea mai slabă de pe multe piețe, inclusiv zona euro, Marea Britanie și China, a contribuit la scădere.
foto: youtube.com