Fostul șef al Ford România CRITICĂ infrastructura: „Ar fi o așteptare frumoasă ca Ford să construiască autostrăzi, dar nu putem face asta”
Ford Romania – Compania Națională de Vânzări are de la 1 aprilie un nou director general, Valerio Brenciaglia, care l-a înlocuit pe Zoltan Brassai, acesta alăturându-se echipei Ford Europa, în calitate de brand director – Large Cars, a anunțat compania.
Potrivit sursei citate, Brenciaglia (45 de ani) cunoaște piața din România, în perioada iulie 2012 – septembrie 2013 el deținând poziția de director de vânzări și marketing în cadrul Ford România.
„Mă bucur să mă întorc în România (…) Voi depune toate eforturile pentru a consolida prezența puternică a companiei Ford în România, nu doar în calitate de investitor strategic, ci și în ceea ce privește sectorul de retail și vânzarea de flote auto. Avem o echipă foarte bună și o rețea de distribuitori puternică și am încredere că împreună vom putea atinge obiectivele strategice ONE Ford”, a declarat noul șef al Ford România.
Absolvent de studii economice, Valerio Brenciaglia s-a alăturat companiei Ford în 1999 și a deținut numeroase poziții în departamentele Vânzări, Marketing și Servicii, Ford Italia, inclusiv cea de Director Operațiuni (Field Operations Manager).
Brenciaglia se va alătura și Consiliului de Administrație al Ford România.
Zoltan Brassai a început să lucreze cu piața din România din 2006 și a condus Compania Națională de Vânzări a Ford România din iunie 2012.
Constructorul auto american Ford a deschis Compania Națională de Vânzări din România în august 2010, la doi ani după ce a preluat fabrica din Craiova unde compania a investit până în prezent peste 1 miliard de euro în producția de vehicule și motoare.
În 2014 Ford România a înregistrat o creștere cu 41,57% a vânzărilor, comparativ cu anul anterior, și o cotă de piață de 8,21%, rezultate care au plasat compania pe locul 3 în topul celor mai bine vândute marci auto la nivel național.
În prezent, Ford produce la Craiova modelul B-Max, a cărui asamblare a fost lansată la jumătatea anului 2012.
Ford ar putea lansa, în a doua parte a anului 2017, producția unui al doilea model la uzina din Craiova, respectiv SUV-ul EcoSport, o decizie urmând să fie luată în următoarele luni.
„Nu avem o decizie finală, ce pot spune este că Ford va rămâne cu siguranță în această țară cu producția, nu vrem să reducem investiția. Vrem să fim aici, dar în acest moment nu avem informații oficiale privind lansarea celui de-al doilea model. Vedem multe zvonuri, dar nu le putem confirma”, a afirmat Brenciaglia, vineri, în cadrul primei întâlniri cu presa, răspunzând unei întrebări legate de eventuala lansare a noului model la Craiova.
El a adăugat că fabrica din Craiova ar deveni mai profitabilă prin lansarea unui nou model.
Prezent la eveniment, fostul șef al Ford România a reiterat nemulțumirea privind modul de organizare a licitațiilor publice, punctând că ponderea livrărilor constructorului american pe acest segment, către entități publice, este „foarte apropiată de zero”.
„Poliția are un parc auto de 20.000 de unități. Dacă jumătate din ele ar fi B-Max, ar însemna 10.000 de mașini, adică multe zile de lucru în Craiova”, a spus el.
Pe de altă parte, Brassai a criticat slaba dezvoltare a infrastructurii locale, care generează costuri suplimentare cu transportul mașinilor, îngreunează livrările, inclusiv pe cele ale furnizorilor, și împiedică creșteri de producție la uzină.
„Dacă am produce la capacitate în Craiova, ar intra 240 de camioane zilnic, și ar ieși 240 de camioane cu mașini. Nu se poate, nici pe drumuri, nici pe poduri, nici pe căile ferate. Dacă încărcăm un tren cu mașini, primul pod deja se dărâmă. Nu există infrastructura nici pentru furnizori nici pentru export. Vreți să producem la maximum? Nu depinde de noi. Ar fi o așteptare frumoasă ca Ford să construiască autostrăzi, dar nu putem face asta. Dacă ar pleca un camion la fiecare 5 minute, s-ar bloca toata Craiova!”, a spus el.
Constructorul auto a anunțat la începutul lunii martie că aproape 500 de persoane din cei 3.200 de angajați ai uzinei din Craiova vor părăsi fabrica în baza unui program de încetare voluntară a relațiilor de muncă ce viza inițial 680 de salariați. Pentru a evita concedieri, Ford a decis introducerea unui program de lucru redus în uzină.
Grupul american produce la Craiova și motoare pe benzină EcoBoost.