Asocierea Tirrena Scavi spa – Societa Italiana per Condotte D”Acqua spa, care a obținut, la începutul lunii decembrie anul trecut, contractul pentru construcția lotului 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj (26 kiometri), s-a apucat imediat de lucru.
Fotografii publicate pe un portal arată că în zonă constructorii italieni au început execuția lucrărilor.
Foto: forum.peundemerg.ro
Contractul are o valoare de 423,3 milioane de lei fără TVA, echivalentul a circa 94 milioane de euro. Banii provin din fonduri europene în proporție de 85%, la care se adaugă o cofinanțare din bugetul de stat de 15% din valoarea proiectului.
Pentru contract CNADNR a primit 10 oferte, asocierea Tirrena Scavi spa – Societa Italiana per Condotte D”Acqua spa fiind declarată câștigătoare.
Durata de execuție a lucrării, potrivit informațiilor publicate de CNADNR, este de 30 de luni, din care 6 luni proiectarea și 24 de luni execuția lucrării.
Pe lotul 2 din autostrada Timișoara-Lugoj vor fi construite zece poduri și podețe și 15 pasaje.
Foto: forum.peundemerg.ro
Primul tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulației în octombrie 2012, lucrările fiind finalizate cu șase luni înainte de termen. Tronsonul face legătura între municipiul Timișoara și localitatea Remetea Mare.
Lucrările de construcție pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni. Valoarea primului tronson al autostrăzii Timișoara-Lugoj a fost de 210.396.462, 74 lei (fără TVA).
Autostrada Timișoara-Lugoj are o lungime totală de 35,5 kilometri.
Autostrada Timișoara-Lugoj va face parte din coridorul IV pan-european de transport, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene și cele aderate după 2004 și 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifică în două: Timișoara – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța și Timișoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.
Pe de altă parte, noul constructor al primului lot din autostrada Nădlac – Arad, respectiv asocierea Astaldi – Max Boegl, va începe lucrările cel mai devreme în aprilie, abia după ce evaluează dacă există degradări la lucrările realizate anterior de Romstrade, în timp ce șase pasaje vor fi reproiectate.
Reprezentanții constructorului primului lot din autostrada Nădlac-Arad au declarat, joi, corespondentului Mediafax că în acest moment se face organizarea de șantier, iar cel mai probabil în luna aprilie vor începe efectiv lucrările.
Ziarul Financiar a scris recent că autostrada Nădlac-Arad (39 km) va fi gata în decembrie, iar cum ungurii vor termina și ei în aceeași lună autostrada Mako-Nădlac (23 km), pentru prima oară două orașe mari ale României, Arad și Timișoara, vor fi legate prin autostradă de vestul Europei.
Venind dinspre vestul continentului, șoferii vor putea parcurge de la intrarea în RoÂmânia o autostradă continuă de 93 de kilometri între Nădlac și localitatea timiÂșoÂreană Remetea Mare, aflată în apropierea TimiÂșoarei. Șoferii vor putea parcurÂge distanța Timișoara-BuÂdaÂpesÂta, de 290 km, în 2-2,5 ore.