FrieslandCampina susține că informațiile privind închiderea fabricii de la Cluj sunt speculații
„Informațiile despre închiderea fabricii FrieslandCampina din Cluj sunt speculații. Fabrica nu a fost închisă, este funcțională ca și până acum. O decizie privind relocarea producției de la Baciu către altă unitate de producție nu a fost luată. Pentru a își asigura o prezență sustenabilă pe termen lung în România, FrieslandCampina caută continuu să îmbunătățească producția, distribuția, strategiile de marketing, vânzări și resurse umane, în condițiile de piață dificile din prezent. În acest sens, FrieslandCampina analizează în mod constant unde și cum este cel mai eficient să producă mărcile companiei”, a arătat Caramizaru.
El spune că Napolact este cea mai importanta marcă a companiei, care investește constant în calitatea produsului și în marketing.
„Chiar de curând am facut îmbunătățiri la nivel de ambalaj. Asta dovedește încă o dată angajamentul nostru pe termen lung de a crește brandul. Brandurile noastre, Napolact, Oke si Milli sunt produse din lapte din Ardeal. Avem o rețea extinsă de fermieri în Transilvania de la care colectăm laptele. Intenția noastră este să ne dezvoltăm rețeaua, tocmai pentru că ne concentrăm pe creștere”, a afirmat Caramizaru.
Prefectul județului Cluj, Ioan Gheorghe Vușcan, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că săptămâna viitoare va avea o întâlnire la Prefectură cu conducerea FrieslandCampina pentru a vedea situația activității companiei în județul Cluj.
La rândul său, directorul Agenției Județene șentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Cluj, Daniel Don, a spus că nu a primit nicio notificare privind o eventuală disponibilizare colectivă la fabrica Napolact din Baciu.
Aceste declarații vin în contextul în care presa a relatat o posibilă închidere sau relocare a fabricii deținute de FrieslandCampina la Baciu în județul Cluj.
În luna mai, compania olandeză FrieslandCampina a anunțat închiderea fabricii din comuna Țaga, județul Cluj, susținând că au scăzut vânzările din cauza interesului scăzut pentru specialitățile de brânzeturi românești.
„Unitatea de producție de specialități de brânză, deținută de compania FrieslandCampina în comuna Țaga, este funcțională până la 1 iunie, dată de la care va intra în conservare. Decizia a fost luată ca urmare a interesului scăzut pe care consumatorii români îl au pentru specialitățile de brânzeturi românești. Acest fapt a dus la scăderea continuă a vânzărilor și, implicit, a producției, deși compania a făcut investiții foarte mari în campanii de promovare a gamei de brânzeturi de la Țaga. Compania va continua să comercializeze produsele existente în stoc, iar atunci când contextul pieței va fi favorabil, iar preferințele de consum ale românilor în ceea ce privește brânza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii producției în această unitate”, preciza la acel moment compania.
Reprezentanții companiei FrieslandCampina au arătat că cei 12 angajați ai unității din Țaga „vor beneficia de pachete compensatorii conform contractului colectiv de muncă”.
Cu un număr de 550 de angajați, compania prelucrează anual 32 de milioane de litri de lapte, colectați de la 1.300 de ferme selectate din Transilvania.
Potrivit site-ului companiei Napolact, de mai bine de 105 de ani, aceasta este unul din cei mai importanți producători de lactate. Producător de unt și brânză de vacă și transformat în Întreprinderea de Industrializare a Laptelui Cluj odată cu naționalizarea din 1948, Napolact s-a născut ca brand în 1990.
Fabrica din Cluj-Napoca s-a mutat în Baciu în 2006.
Grupul olandez FrieslandCampina este prezent în România prin trei companii: Napolact, Friesland Campina România și Industrializarea Laptelui Mureș.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, FrieslandCampina România a avut în 2011 o cifră de afaceri de 382,7 milioane lei și un profit net de 6,8 milioane lei, Napolact a avut afaceri de 222 milioane lei și un câștig de 9,2 milioane lei, iar Industrializarea Laptelui Mureș a avut afaceri de 124 milioane lei și un profit net de circa 81.000 lei.