GALERIE FOTO. Primul avion japonez de pasageri. „Va da un impuls puternic industriei aviatice”

Publicat: 27 10. 2014, 12:20

Prezentarea a avut loc la aeroportul Nagoya, în sunetele tobelor tradiționale taiko și în prezența a circa 500 de persoane, între care președinții operatorilor aerieni ANA Holdings și Trans States Airlines, a furnizorilor și a unor oficiali guvernamentali.

„Avionul va da un impuls puternic industriei aviatice a Japoniei”, a declarat Akihiro Nishimura, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, citat de Bloomberg.

Mitsubishi va construi versiuni cu 78, respectiv 92 de locuri ale avionului. Compania intenționează ca primele teste de zbor să aibă loc în luna iunie a anului viitor.
Japonia și China se află în fruntea eforturilor asiatice de a sparge dominația companiilor Embraer (Brazilia) și Bombardier (Canada) pe piața avioanelor mici de pasageri.

În cazul aeronavelor de pasageri de mari dimensiuni, piața este dominată de Boeing și Airbus Group.

foto captura bloomberg.com

„În pofida întârzierilor, avionul Mitsubishi va fi primul care va intra pe piață și va fi prevăzut cu un motor de generație nouă”, a declarat Richard Aboulafia, vicepreședinte la compania de consultanță Teal Group, din Fairfax, Virginia.

Mitsubishi a primit deja 407 comenzi, incluzând și opțiunile de achiziții, pentru acest avion, din partea operatorului ANA și a altor cinci companii.

Mitsubishi Aircraft are ca obiectiv să câștige jumătate din piața mondială a avioanelor regionale, în următorii 20 de ani, în condițiile în care Bombardier se concentrează pe aparatele serie C, proiect aflat la rândul său în întârziere, care vor avea o capacitate de 160 de pasageri.

„Ceea ce pare să îi diferențieze față de ceilalți este tehnologia. Proiectul, numit MRJ, va fi cu patru ani înaintea celui promovat de compania Embraer, care intenționează să modernizeze familia de avioane E2 cu noi motoare”, a declarat Richard Leach, președinte al operatorului Trans States.

Flota de avioane cu o capacitate de 70-130 de pasageri va crește la circa 6.580 până în 2033, de la 3.850 în 2013, odată cu creșterea cererii de transport, potrivit estimărilor companiei Embraer.

China și Rusia concurează la rândul lor pentru comenzile de avioane regionale. China va livra primele avioane ARJ21-700 operatorului Chengdu Airlines până la sfârșitul acestui an, dacă acestea vor primi certificatele de zbor, potrivit China Daily.

Avioanele Sukhoi SuperJet 100, construite de o companie mixtă a Sukhoi, parte a United Aircraft, cu o divizie a companiei italiene Finmeccanica, au intrat în folosință, în flota operatorului rus Aeroflot, în 2011.

foto captura bloomberg.com

Mitsubishi Aircraft, din Nagoya, a cooptat manageri și specialiști în domeniul tehnologiei trenurilor de mare viteză de la Mitsubishi Heavy Industries, pentru a depăși problemele de proiectare a avionului regional, care au provocat o întârziere de patru ani.

„Dacă MRJ va putea să facă zboruri până la Olimpiadă, atunci în mod sigur va da un impus economiei japoneze”, a declarat Yoshiharu Ueki, președintele Japan Airlines, referindu-se la Olimpiada din 2020, de la Tokyo.

Compania Honda Motor dezvoltă la rândul ei un avion business de mici dimensiuni, cu o capacitate de până la 6 pasageri, care urmează să fie livrat clienților din 2015, compania primind comenzi pentru următorii doi-trei ani.