Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a lansat licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție lucrării aferente Fazei I – Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București, informează compania.
Lucrarea este parte integrantă a proiectului Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Valoarea totală estimată a contractului este de 420.113.085 lei fără TVA, din care 402.711.085 lei pentru execuția lucrărilor și 17.402.000 lei fără TVA pentru servicii de proiectare, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune și Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.
Obiectul contractului cuprinde construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, un viaduct de 1,52 km care traversează DN1, 3 podete, instalație de centralizare electronică și o statie de călători la terminalul T1.
Durata contractului este de 14 luni, din care 2 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanție. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25.03.2019, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeași zi la ora 15.00.
Anunțul de participare la procedura licitație deschisă, conținând informații asupra modului de desfășurare a procedurii, precum și documentația de atribuire, sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP).
Deși proiectul de a lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni se află în faza de „studiu de fezabilitate” de peste 10 ani și ar implica construirea în plus a doar 2 kilometri de cale ferată, din motive neclare, nu s-a făcut nimic. Pe ultima sută de metri, autoritățile locale și-au amintit căau promissă rezolve conexiunea până la Campionatul European de Fotbal din 2020 și caută o soluție de urgență.