GFR a notificat Consiliul Concurenței cu privire la achiziția CFR Marfă. GFR: „De acum privatizarea depinde de avizul Concurenței”

Publicat: 26 09. 2013, 11:29
Actualizat: 29 07. 2014, 21:25

Grup Feroviar Român (GFR), deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a depus marți, la Consiliul Concurenței, notificarea privind achiziția a 51% din CFR Marfă.

„În urmă cu 25 de minute a fost depusă notificarea la Consiliul Concurenței. De acum privatizarea este în curtea Consiliului Concurenței. Noi am demonstrat că ne îndeplinim obligațiile pe care le avem”, au declarat pentru gândul reprezentanții GFR. Primirea notificării a fost confirmată de reprezentanții Consiliului Concurenței.

După primirea notificării, Consiliul Concurenței poate demara analiza de concentrare economică care va concluziona dacă prin preluarea CFR Marfă se produce sau nu o eventuală concentrare economică pe segmentul de transport marfă pe calea ferată.

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat, la începutul lunii septembrie, că în medie, întocmirea unei analize de concentrare economică durează două luni, însă, în cazul CFR Marfă, acordarea avizului ar putea dura mai mult. „E un caz mai complicat. Va fi mai aproape de termenul maxim de cinci luni”, a arătat Chirițoiu.

Reprezentanții CC au declarat, în august, că nu este foarte clar cine se va ocupa de această analiză, fiind posibil ca avizul să fie dat de Comisia Europeană.

„Cam o lună ne va lua după notificare să stabilim cu Comisia Europeană cine are jurisdicție”, a declarat în august pentru gândul Bogdan Chirițoiu, președintele CC.

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă către Grup Feroviar Român (GFR) a fost semnat pe 2 septembrie.

Mănescu: Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat marți că procedura de privatizare a CFR Marfă este „în termen”, dar va fi reluată dacă nu se va finaliza în graficul stabilit, respectiv până la jumătatea lunii octombrie.

„CFR Marfă este într-o procedură de privatizare. (…) Cel care cumpără este încă în termen pentru a depune garanția și pentru a face toate diligențele necesare. Atât timp cât este în termen și nu avem motive să ne îndoim de buna credință, suntem în regulă cu procedura de privatizare și sigur că noi ne dorim ca privatizarea aceasta finalizeze cu succes”, a afirmat ministrul.

Ea a adăugat că nu dorește să comenteze anumite speculații care se fac pe marginea acestui subiect.

„Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare. Este foarte simplu. Acesta este singurul plan B care este la dispoziția noastră din punct de vedere legal”, a spus ea, întrebată dacă se lucrează la un alt plan în cazul în care procedura eșuează la mijlocul lunii octombrie.

Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că dacă privatizarea eșuează, fie se poate relua procedura, fie se poate decide ca „CFR Marfă să nu se mai privatizeze acum, că face și profit”.

Grup Feroviar Român (GFR), deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câștigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacției fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.