Gigantul APPLE pare a fi pe punctul de a-și extinde afacerea în TV
Apple trebuie să se diversifice și să găsească noi modalități de a a-și impulsiona vânzările de iPhone care au încetinit, spun analiștii.
Și pare că Apple va lansa o provocare către Netflix. Ambițiile Apple în zona de televiziune datează din 1993, cu Mackintosh TV, care nu a ajuns prea departe. Prima incursiune majoră în zonă a fost în 2007, când a început vânzarea consolei Apple TV. Dar succesul a fost limitat comparativ cu serviciul de muzică iTunes, spun analiștii.
Compania a lansat titluri originale prin intermediul Apple Music, inclusiv Carpool Karaoke și Planeta Apps, un reality show despre dezvoltarea aplicațiilor.
Din 2007, Apple a avut și un succes în distribuția de filme și emisiuni TV, potrivit analistului Canalys, Ben Stanton. Dar, adaugă acesta „Filmele sale de pe iTunes sunt concurate de platformele de streaming accesibile precum Netflix, Amazon Prime și, în curând, Disney.”
Apple a construit relații cu studiouri de televiziune importante și rețele de televiziune, iar acestea sunt „critice” pentru lansarea unui serviciu de abonament, spune Stanton, deoarece trebuie să aibă mai mult conținut decât propriile show-uri originale.
Ce ar putea anunța Apple? Compania a cheltuit 2 miliarde de dolari, semnând cu vedete precum Oprah Winfrey, Jennifer Aniston și Reece Witherspoon sau cu regizori și producători precum M. Night Shyamalan și J.J. Abrams, alături de televiziunea Amblin a lui Steven Spielberg.
Apple a angajat, de asemenea, doi directori de renume de la Sony Pictures, Jamie Erlicht și Zack Van Amburg, pentru a conduce divizia originală de conținut.
În ceea ce privește serviciul în sine, analiștii oferă mai multe variante, de la o actualizare a Apple TV la parteneriate cu producătorii de SmartTV. De asemenea, compania ar putea permite clienților să cumpere abonamente la CBS, Viacom și Lions Gate și este, de asemenea, în discuții cu HBO, producătorul Game of Thrones, să devină parte a serviciului său.
De ce vrea Apple să intre în acest business? Vânzările de smartphone-uri încetinesc pentru mulți producători majori, inclusiv Apple, dar celelate companii au afaceri care compensează scăderile.
„Huawei are o afacere de infrastructură, iar Samsung are o divizie de componente foarte profitabilă, ca să nu mai vorbim de afacerea TV, în timp ce Apple este extrem de dependent de iPhone.”
Directorul executiv al Apple, Tim Cook, a declarat că dorește să se concentreze asupra vânzării de servicii mai degrabă decât de hardware, ca o schimbare majoră a strategiei.