Google va taxa companiile care vor să își prezinte produsele într-o secțiune a motorului de căutare
Reprezentanții Google vor începe să le ceară diferite sume de bani companiilor care vor dori să își introducă produsele într-o parte centrală a motorului de căutare. Aceasta va fi prima oară când o secțiune gratuită a motorului de căutare va fi transformată de către americani într-un element pur comercial, informează Financial Times.
Această hotărâre a reprezentanților gigantului din Statele Unite ale Americii va avea ca efect faptul că mulți dintre comercianții care s-au bazat, până acum, pe motorul de căutare pentru a atrage prin internet potențiali consumatori se vor confrunta cu costuri mai ridicate, sunt de părere analiștii.
Google ar putea, de asemenea, să își înlocuiască, în timp, și alte elemente gratuite cu anunțuri plătite, a declarat Danny Sullivan, editor în cadrul „Search Engine Land”, un blog care furnizează informații despre motoarele de căutare.
Reprezentanții Google susțin că au hotărât să facă această schimbare pentru ca utilizatorii motorului de căutare să obțină rezultate relevante atunci când caută online diferite produse. Hotârărea lor pune capăt unui experiment vechi de 10 ani în cadrul căruia cei de la Google au încercat să filtreze informațiile despre produsele de pe intermet și să le facă disponibile prin intermediul unei secțiuni separate pe paginile pe care sunt afișate rezultatele căutărilor. Atunci când au lansat acest serviciu, cunoscut inițial sub numele de Froogle, reprezentanții companiei americane au declarat că faptul că nu se percep taxe comercianților pentru ca ei să își introducă în liste produsele le va da utilizatorilor de internet încredere că rezultatele furnizate „sunt relevante și imparțiale”.
Joi, americanii au declarat însă că după o perioadă de tranziție, doar produsele comercianților care vor plăti vor apărea în serviciul cunoscut, în prezent, drept Google Shopping. Algoritmii acestui serviciu vor sorta lista de reclame și vor selecta rezultatele care vor fi afișate folosind o formulă bazată pe relevanța acestora și pe suma pe care publicitarii sunt pregătiți să o plătească.
Cei de la Google au încercat să descrie căutarea de produse ca fiind separată de căutările web obișnuite și ca fiind o zonă care ar putea fi îmbunătățită prin transformarea ei într-una de natură comercială. Informațiile privind multe dintre produse nu sunt disponibile pe internet și sunt des furnizate direct de către comercianți, fapt care necesită „relații mai strânse” cu aceștia, după cum a afirmat pe blogul său Sameer Samat, product manager al Google Shopping.
„Credem că a avea o relație comercială cu ei îi va încuraja să își păstreze informațiile despre produsele lor noi și actualizate”, a mai adăugat Samat.
Declarații similare pot fi făcute și în legătură cu alte informații pe care Google le indexează, în momentul de față, gratuit, fapt care crește posibilitatea ca și alte părți ale serviciilor sale să fie înlocuite, în cele din urmă, de publicitate, este de părere Sullivan. Printre acestea s-ar putea număra și Google Places care se bazează în parte pe informațiile furnizate de restaurante, de magazine și de alți reprezentanți ai serviciilor locale.