Google a brevetat recent o tehnologie prin care poate determina predispoziția individuală a fiecărui client față de cumpărarea unui produs, pentru a putea oferi cele mai convingătoare discounturi celor mai „zgârciți” utilizatori, informează Mediafax, citând Engadget.
Tehnologia poate reduce automat prețul conținutului media distribuit de Google, precum filmele, de la client la client, în funcție de probabilitatea de cumpărare calculată pentru fiecare în parte.
Algoritmul ia în calcul gusturile fiecăruia și obiceiurile manifestate în zona cumpărăturilor online, apoi le compară cu media bazei de utilizatori, pentru ca, în final, dacă softul decide că un client este ceva mai atent la preț, acesta poate beneficia de un discount special.
Codul ține cont și de interesele utilizatorilor: o persoană care a cumpărat deja coloana sonoră a unui film și a realizat multe căutări pe Google referitoare la producția respectivă nu va primi discount, în timp ce un client aflat la prima căutare ar putea fi tratat cu o ofertă.
Nu se știe dacă și când va fi implementată tehnologia în serviciile destinate publicului larg.