Facebook și Google atrag aproape toți banii cheltuiți în publicitatea digitală practic din fiecare dolar cheltuit în publicitatea digitală se duc către cei doi giganți IT, spun analiștii de la Morgan Stanley, autoriii studiului publicat de cotidianul american.
Astfel din fiecare doalr cheltuit online pentru publicitate 0,85 de cenți ajung la Google și Facebook
Ulterior publicării studiului aceste cifre au născut numeroase dispute, fiind pe de de o parte contestate, iar pe de altă parte susținute de diverși analiști.
Daca aceste sume sunt reale, așa cum afirmă cei mai mulți dintre specialiști, ele arată că Alphabet Inc, compania din spatele Google și youtube pe de o parte și Facebook pe de alta au ajuns la un nou nivel de dominare a pieței și sunt de neoprit.
Cei doi giganți, împreună produc peste 25 de miliarde de dolari pe trimestru, din care peste 60% din publicitate, iar creatorii de campanii publicitare sunt deosebit de încântați deoarece investițiile în reclamele de pe Facebook și Google le aduc cele mai bune rezultate. Acest lucru arată că chiar și eronate cifrele prezentate de Morgan Stanley, atesta hegemonia celor două companii.