Grampet-GFR, invitat să participe la privatizarea operatorului feroviar din Grecia
Grupul de companii Grampet-GFR a primit o invitație formală din partea autorităților elene să participe la privatizarea operatorului feroviar public de transport de marfă pe calea ferată din Grecia, Train OSE, informează Grampet.
La privatizarea Train OSE, alături de Grampet Group, vor mai participa, printre altele, un consorțiu format din Căile Ferate Ruse (RZD) și Societatea Căilor Ferate din Franța (SNCF), dar și COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistică și shipping din China.
„În numele celor 9.000 de angajați ai Grampet Group, care au adus împreună compania la acest nivel, cât și al managementului, suntem mândri de invitația de a participa la privatizarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Grecia, alături de companii precum RZD, SNCF și COSCO.
„Este o recunoaștere binemeritată a muncii pe care am depus-o cu toții vreme de 13 ani. Grupul de companii Grampet-GFR confirmă încă o dată că este un ambasador al României în lume, in spațiul economic și al transportului și logisticii. Nu așteptăm nici laude, nici felicitări, dar ne-am dori să ne putem derula proiectele și în țară în aceleași condiții de respect și justă apreciere pentru plus valoarea pe care o producem pentru întreaga societate românească, plus locuri de muncă și venituri la bugetul de stat. Invitația pe care am primit-o să participăm la privatizarea Train OSE sper că mai lămurește o dată soliditatea și bonitatea noastră ca agent economic”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group.
Privatizarea operatorului elen de transport feroviar de marfă este a treia privatizare internațională la care Grampet Group participă de la începutul acestui an, după privatizarea companiilor similare din Croația și Bulgaria.
„Grampet Group a câștigat privatizarea din Croația pentru HZ Cargo, în fața unor alte companii europene cu reputație, precum AWT și Rail Cargo Austria, iar în Bulgaria grupul Grampet-GFR se află în pole-position pentru BDZ Cargo, așteptând decizia guvernului bulgar în legătură cu reluarea procedurii de privatizare”, arată comunicatul Grampet.
GFR a fost declarat la 20 iunie câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acțiuni și asumându-și investiții de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiții de mediu.
Deocamdată, contractul de privatizare nu a fost semnat.
Președintele Traian Băsescu și premierul Victor Ponta au o dispută privind privatizarea companiei, Băsescu cerând ca Ponta să își asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.