Grapini: Degeaba facem promovare dacă vine turistul și este nemulțumit

Publicat: 20 03. 2013, 09:38
Actualizat: 01 02. 2019, 07:50

Ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediul de Afaceri, Maria Grapini, spune că în ultimii ani s-au cheltuit mulți bani pentru promovare, dar aceasta trebuie realizată dacă are în spate un produs competitiv, altfel turistul va fi nemulțumit și se va crea o imagine proastă a respectivului obiectiv

„Eu am descoperit în doar două luni de când sunt ministru că s-au cheltuit foarte mulți bani pe promovare, dar promovarea trebuie să aibă în spate produsul și serviciul, degeaba promovăm și vine turistul și este nemulțumit. Am făcut mai mult rău pentru că o imagine proastă se șterge mai greu decât o promovare care este mai temperată. În toate domeniile când promovezi trebuie să ai în spate și produsul și setul de valori pentru că dacă îl minți pe client, faci o promovare care nu are în spate valoarea pe care ai vrut să o promovezi printr-o siglă, printr-un slogan printr-un filmuleț, printr-un spot publicitar, atunci faci mai mult rău și durează mai mult timp să corectezi”, a declarat Maria Grapini, marți, la Mangalia, citată de corespondentul MEDIAFAX.

Ea a făcut, marți după-amiază, o vizită în stațiunile din sudul litoralului și a fost nemulțumită de faptul că sunt foarte multe unități hoteliere care nu sunt în funcțiune, nu sunt întreținute și strică imaginea stațiunilor.

„Nu sunt renovate, nu sunt în funcțiune. Noi nu putem promova Mangalia, de exemplu, ca stațiune balneo și nici turistic dacă trecem pe lângă lucrurile acestea. (…) Trebuie să reglementăm ce facem cu proprietarii care de 20 de ani, de cinci ani au închis hotelurile și se întâmplă aici ceea ce se întâmplă: paragină. Să ne facem pașii strategici pe care să îi urmărim în fiecare an ca să ajungem la o situație normală, să fructificăm ce ne-a dat Dumnezeu”, a mai spus ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediul de Afaceri.

Maria Grapini consideră că trebuie dată o reglementare pentru a-l obliga pe proprietarul hotelului respectiv să-și întrețină obiectivul general pentru a nu strica aspectul stațiunii. Ministrul susține că se poate ajunge și în situația în care proprietarii respectivi să achite o taxă dacă nu întrețin hotelurile.

„O taxă se pune și în alte țări dacă nu își întreține fațada, spațiul verde. Evident că pentru persoane fizice poate să existe un factor stimulativ, în alte țări există reparația fațadei, la clădiri istorice mai ales, din efort personal, iar acea sumă este scăzută din impozitul pe venitul persoanei fizice. Dar în situația în care un investitor a cumpărat și nu face nimic sigur trebuie să suporte consecințele. Nu poți să strici tot aspectul unei stațiuni, al unui oraș până la urmă, doar pentru faptul că cineva nu vrea, atunci poate că o face intenționat, nu ? Un investitor, dacă e un investitor adevărat, știe să își dimensioneze plasarea capitatului încât să poată să și întrețină investiția pe care a făcut-o. Cred că aici s-a greșit, s-a cumpărat fără limită, unii au cumpărat zeci de hoteluri fără condiții în contract de a menține și de a respecta arhitectura, PUZ-ul general”, a explicat Maria Grapini.

Ministrul și-a propus să ajungă în perioada următoare și în Mamaia, dar știe că această stațiune nu se confruntă cu problemele pe care le are sudul litoralului. Grapini l-a lăudat pe primarul municipiului Constanța, Radu Mazăre, că are multe proiecte și o bună viziune asupra turismului.

„Mamaia este o stațiune cât de cât rezolvată, să zicem așa, nu putem să spunem că e aceeași problemă ca și aici, și cred că domnul Mazăre, având și vechime foarte mare ca edil, se descurcă. Mie îmi place că domnul primar are proiecte, a venit la București să se întâlnească cu mine, are gânduri extrem de bune și o viziune bună”, a menționat Maria Grapini.

Primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu, a spus cu acest prilej, că a început deja denunțarea mai multor contracte încheiate de Primărie cu diverși agenți economici, susținând că respective asocieri ar fi fost realizate „la limita legii”.

„Această plajă a fost terenul Primăriei Mangalia, teren pe care l-am înstrăinat în 1996. Este vorba de 7.000 metri pătrați, contract pe 25 de ani, pe o redevență de 260 de dolari pe an, dacă vi se pare în regulă… Eu nu pot fi părtaș la asemenea, pot să le numesc, chiar și ilegalități. Am început împreună cu Consiliul Local să denunțăm aceste contracte, nu numai acesta, mult mai multe contracte, pentru că vorbim de 110 hectare în stațiuni concesionate închirate, asocieri făcute undeva la limita legii”, a afirmat primarul Mangaliei.