Grapini: Mi-a fost rușine când producătorul «Wild Carpathia» mi-a spus că nu s-au mai făcut episoadele 2 și 3. Adică un fel de șmecherie românească
Ministrul pentru IMM-uri și Turism, Maria Grapini, spune că „i-a fost rușine” la târgul de la Berlin, din martie, când producătorul de la miniseria „Wild Carpathia” i-a spus că, de doi ani, România nu a mai făcut episoadele 2 și 3, ulterior fiind alocați bani, care nu erau de la buget, ci de la UE.
Grapini a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, că primul episod din miniseria „Wild Carpathia” a fost donat de Prințul Charles, iar România trebuia să facă, contra cost, episoadele doi și trei. Cu toate că acestea urmau să fie făcute din fonduri europene, România a întârziat cu cele două episoade.
„Și în domeniul turismului, vreau să vă spun că am reușit să facem un proiect foarte important, și anume acele trei episoade cu «Wild Carpathia». Când l-am lansat și în România și la Londra, filmul a fost de mare succes, specialiștii spun că este cea mai bună trilogie de prezentare. A fost o chestiune și de a scoate dintr-un impas România ca imagine pentru că se făcuse primul episod cu prințul Charles, în înțelegere cu România, că primul episod îl donează el și noi să facem contra cost episoadele doi și trei. M-a luat prin surprindere când m-am dus la târgul din martie, anul acesta, la Berlin și producătorul de la «Wild Carpathia» a venit și mi-a spus că, de doi ani, nu s-au mai făcut cele cu plată. Adică un fel de șmecherie românească, mi-ai făcut tu gratuit primul episod, dar nu le mai fac pe cele două”, a spus Maria Grapini.
Ministrul a afirmat că i s-a făcut „rușine” după discuția cu producătorul britanic.
„Sigur că mi-a fost rușine, m-am întâlnit cu unul dintre consilierii prințului Charles, m-am întâlnit cu ambasadorul nostru și am zis că trebuie scoatem România din impasul ăsta. I-am chemat la București, a fost timp foarte scurt, la lansarea de la București, prințul Charles mi-a mulțumit prin intermediul ambasadorului Marii Britanii, am deblocat proiectul, banii erau de la UE, deci, culmea, nu erau de la buget, și am făcut cele două episoade în câteva luni, ca să nu ne facem de rușine că iată, nu ne-am ținut de un proiect”, a declarat Maria Grapini.
Ea a precizat că în prezent filmele rulează în 21 de țări și sunt promovate și de cei opt ambasadori ai turismului românesc, iar impactul este foarte bun.
Fiecare film din miniserie are 47 de minute. Primul episod al miniseriei „Wild Carpathia” a fost lansat în octombrie 2011, cel de-al doilea, în septembrie 2013, iar cel de-al treilea, la începutul acestei luni, la București, toate fiind difuzate pe Travel Channel.
Prima parte a documentarului „Wild Carpathia”, cu o durată de o oră, a prezentat munții spectaculoși (Carpații Occidentali – Munții Apuseni) și pădurile seculare ale Transilvaniei. Partea a doua, „Wild Carpathia – From the Mountains To The Sea”, este o călătorie de la Porțile de Fier până în Delta Dunării, care va include prezentarea unor locuri de pe Valea Oltului, a Munților Făgăraș, a Castelului Peleș și a mănăstirii Cozia. De asemenea, documentarul include și prezentarea unor localități din Delta Dunării. Cea de-a treia parte a seriei „Wild Carpathia” include un interviu cu prințul Charles, prin care acesta își manifestă dorința de a ajuta România să-și conserve moștenirea culturală rurală.
Ministrul Maria Grapini a participat, vineri, la o reuniune cu agenți economici și cu operatori de turism din județul Cluj.