Ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediul de Afaceri, Maria Grapini, a declarat agenției Mediafax că intenționează să atragă în România turiști asiatici, în special din Japonia, unde va redeschide biroul de promovare turistică închis în urmă cu câțiva ani.
„Noi trebuie să țintim și țările unde economia este solidă și oamenii au bani. Nu știu cât s-a făcut să atragem turiști japonezi, dar dacă vă duceți la Moscova veți vedea numai asiatici. Pentru că ei au bani și cheltuiesc și sunt foarte avizi să cunoască”, a spus Grapini.
Deși România avea birouri de promovare turistică și în Japonia, și în China, acestea au fost închise în ultimii ani.
„În orice caz, după părerea mea Japonia trebuie pusă pe listă. Și China poate să fie un loc în care noi să avem un birou și să promovăm eficient, pentru că știm bine că chinezii sunt populația care cheltuiește foarte puțin, deși au bani, și de aceea trebuie stimulați”, a afirmat ministrul.
Eforturile autorităților române de promovare pe piața japoneză vor avea de contracarat imaginea proastă a României după uciderea studentei acostată în aeroportul Otopeni.
Potrivit datelor INS, România a fost vizitată în anul 2008 de 13.000 de japonezi, în 2009 de aproximativ 10.000, în 2010 de 12.000, iar în 2011 de 13.500.
Grapini a spus că analizează activitatea birourilor turistice, cărora le-a cerut rapoartele pentru anul 2012. Se va analiza, pe de o parte chetuiala funcționării biroului, evenimentele care au fost organizate și efectul acestora.
Grapini vrea să facă parteneriate cu ministerele, iar conferințele și evenimentele externe ale Ministerului Turismului pentru promovare vor fi „lipite” de târgurile de profil ale tuturor domeniilor.