Peste 800.000 de metri pătrați de gropi pe autostrăzile și drumurile naționale din România, a căror plombare ar urma să coste peste 10 milioane de euro, astfel arată bilanțul companiei de autostrăzi după sezonul de iarnă, informează Ziarul Financiar.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din RoÂmânia (CNADNR) a transmis, la solicitarea ZF, situația gropilor de pe autostrăzile și drumurile națioÂnale, după topirea zăpezilor din această iarnă.
„După încheierea sezonului rece, pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale aflată în administrarea CNADNR, în conformitate cu programul de punere în ordine a drumurilor, s-a ajuns la un total de 821.225 metri pătrați pe care trebuie să se execute plombări cu mixtură caldă”, a declarat Daniela Drăghia, director general al CNADNR.
Astfel, se poate estima că gropile apărute în această iarnă ar acoperi în întregime un drum de 80 de kilometri cu o lățime de 10 metri.
Prețul mediu al astupării cu mixtură caldă a acestor gropi a fost anul trecut de 54 de lei (12,5 euro), cu TVA, pe metrul pătrat, ceea ce înseamnă că plombarea gropilor apărute în această iarnă ar putea costa circa 44,3 milioane de lei (10,3 milioane de euro), potrivit estimărilor ZF care iau în calcul prețul de anul trecut.
Dacă până la 1 aprilie reparațiile s-au făcut provizoriu cu mixtură stocabilă (folosită la intervenții pe timp friguros – n.red.), după această dată până la finalul lunii iunie plombările urmează să se facă cu mixtură caldă. „De la 1 aprilie 2012, în conformitate cu instrucțiunile tehnice privind punerea în ordine a drumurilor și a autostrăzilor la terminarea sezonului rece și pregătirea lor pentru sezonul estival, se vor face lucrări de plombări gropi cu mixtură caldă. Această activitate se finalizează după 30 iunie”, a mai spus Daniela Drăghia.
16.000 de kilometri de șosele în administrarea CNADNR
România are în prezent aproape 200.000 de kilometri de drumuri, în această cifră fiind incluse autostrăzi, drumuri naționale, județene și comunale, precum și străzile din orașe și comune, potrivit informațiilor disponibile pe site-ul CNADNR.
Dacă luăm în considerare că CNADNR administrează circa 16.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri naționale, pe care au apărut peste 821.000 de metri pătrați de gropi, înseamnă că pe întreaga rețea de drumuri din țară au apărut circa 10,3 milioane de metri pătrați de gropi, potrivit unor estimări ale ZF care iau în calcul un număr mediu de gropi similar și pe drumurile județene, comunale sau pe străzile din orașe și comune. (Andreea Neferu)
CITEȘTE ARTICOLUL INTEGRAL ÎN ZIARUL FINANCIAR
Citește și VIDEO: Cum arată din avion șantierele autostrăzilor Nadlac-Arad și Timișoara-Lugoj. Ce proiecte sunt în construcție și care sunt întârzierile de până acum
Citește și VIDEO: Te invităm într-o cursă pe viitoarea autostradă Timișoara-Arad: DUREAZĂ 60 DE SECUNDE DE LA UN CAPĂT LA CELĂLALT