Directorul executiv al E.ON, Leonhard Birnbaum, a anunțat, miercuri, la un eveniment de specialitate de la Atena, că grupul german ia în calcul vânzarea operațiunilor de furnizare de energie electrică și gaze naturale din România, relatează Profit.ro.
Conducerea grupului german E.ON a declarat că „explorează opțiunea″ de a ieși de pe piața furnizării de energie și gaze din România din cauza deteriorării raportului risc-randament al business-ului, care a venit ca urmare a introducerii in legislație a schemei de sprijin privind plafonarea prețurilor finale la consumatori, precum și a deselor modificări a acesteia.
E.ON Energie România, membră a grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluții energetice, având un portofoliu variat, format din circa 3,4 milioane de clienți, atât rezidențiali, cât şi companii şi municipalități.
Compania chiar atacase anul trecut schema de sprijin la Curtea Constituțională.
„Înțeleg că factorul politic trebuie să acționeze, dar totuși trebuie să fii conștient că, dacă schimbi condițiile foarte repede și foarte des, asta îi face pe investitorii ca noi foarte nervoși. Riscul în afacerea de furnizare din România este masiv. Pierdem într-un an ceea ce am fi putut câștiga în 20 de ani″, a spus Leonhard Birnbaum, citat de Profit.ro.
Cel mai recent exit de pe piața românească a fost al italienilor de la Enel, care au vândut activele către grecii de la PPC, ieșire anunțată în noiembrie 2022.
E.ON Energie România a terminat anul 2022, ultimu an pentru care a depus bilanțul la Ministerul Finanțelor, cu o cifră de afaceri de 13.725.371.052 de lei, fără profit, ci cu o pierdere netă de 358.899.374 de lei.
Compania terminase anul anterior, 2021, cu o cifra de afaceri netă de 6.821.957.637 de lei și un profit net de 48.131.844 de lei.
Conform celui mai recent raport de monitorizare a pieței de energie electrică, pe luna februarie 2024, E.ON Energie România avea o cotă de 7,61% din piața cu amănuntul de energie electrică (PAM), în funcție de cantitățile de energie electrică vândute clienților finali, fiind pe locul patru, după Electrica Furnizare, Hidroelectrica și PPC Energie (fost Enel).
În ceea ce privește cota de piață în funcție de numărul de clienți finali, E.ON Energie România este pe locul 2, cu 16,53% din PAM, după Electrica Furnizare, cu 33,98% din piață.
Sursa foto: Shutterstock