Grupul olandez ING, care deține cea de-a patra bancă din România conform activelor, a raportat un profit net de peste un miliard de euro în primul trimestru al anului 2021, în creștere cu 50% față de perioada similară a anului trecut.
Rezultatul net înregistrat de Grupul ING în primul trimestru al anului 2021 a ajuns la 1,005 miliarde de euro, în creștere cu 50% față de cel raportat în trimestrul I al anului 2020 (670 milioane de euro), și cu 38,2% mai mare decât profitul din ultimul trimestru al anului trecut (727 milioane de euro), conform informațiilor transmise, joi, printr-un comunicat de presă.
Potrivit unei analize Reuters, citată de Agerpres, profitul net depășește estimările analiștilor, care indicau un rezultat net pozitiv de 813 milioane de euro.
„ING a obținut rezultate puternice în primul trimestru al anului 2021. Revenirea bruscă a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinată de o creștere bună a veniturilor din comisioane și costuri de risc mai mici”, a declarat Steven van Rijswijk, CEO ING Group.
Conform informațiilor transmise de grupul bancar, rezultatul în trimestrul I al anului 2021 înainte de impozitare este de 1,463 miliarde de euro, iar rentabilitatea capitalurilor rămâne puternică la 15,5%.
Venitul net din dobânzi este în creștere comparativ cu trimestrul IV din 2020, susținut de rezultatul obținut din TLTRO III – program de stimulare a creditării oferit de Banca Central Europeană, care mai mult decât a compensat presiunea generată de ratele de dobândă în scădere, a transmis grupul bancar.
ING Group a raportat și o creștere solidă de 9,1% a veniturilor din comisioane față de anul anterior, în special datorită produselor de investiții. În plus, trimestrul I din 2021 a a adus o scădere a costurilor de risc. Cheltuielile au fost sub control, dar au inclus unele costuri singulare în urma restructurărilor, potrivit instituției.
Potrivit CEO-ului ING Group, veniturile din comisioane au fost stimulate de creșterea produselor de investiții, în special în Germania și Belgia. „Franciza ING și-a demonstrat forța în primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finanțarea TLTRO din partea Băncii Centrale Europene în beneficiul clienților noștri, care continuă să se confrunte cu efectele pandemiei COVID-19, sprijinind astfel revenirea economică. În ceea ce privește costurile de risc, rămânem prudenți și luăm în considerare întârzierile preconizate în rambursarea creditelor”, a declarat Steven van Rijswijk.
Potrivit raportului ING Group, creditele și avansurile acordate clienților au crescut cu 17,8 miliarde de euro în trimestrul I din 2021, pe măsură ce fondurile TLTRO au fost folosite pentru a sprijini economia. În ceea ce privește depozitele nete ale clienților, acestea au crescut cu 8,1 de miliarde de euro în acest interval, ceea ce, conform reprezentanților companiei, reflectă impactul continuu al pandemiei de COVID-19 și al măsurilor de restricție.
Baza de clienți primari, respectiv cei cu venit recurent și încă un produs utilizat, a fost stabilă la 13,8 milioane în primul trimestru din 2021.
„Am continuat să ne adaptăm afacerea pentru a deservi mai bine clienții și pentru a ne asigura că ne concentrăm pe oportunitățile de creștere relevante pentru viitor. Avansăm cu strategia noastră digitală și mobile-first ținând cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clienților noștri”, a explicat Steven van Rijswijk.
Astfel, în Olanda, acest lucru are ca rezultat o reducere a numărului de sucursale și o creștere a numărului de puncte de servicii, pentru care grupul bancar a alocat un provizion de restructurare. În plus, conducerea ING Goup a anunțat că va întrerupe activitățile bancare în segmentul de retail din Austria și Cehia pentru a se concentra pe piețele în care putem obține o poziție și o rentabilitate mai bune.
ING Group oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
ING Bank România, parte a ING Group, a fost înființată în 1994 și este pe locul patru în top 10 bănci locale, conform activelor. Instituția are peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.