Guvernul a aprobat Declarația unică. Cine trebuie să o depună și condițiile pentru a primi „bonus” de la stat. „Această ordonanță schimbă fundamental mecanismul”
„Această ordonanță de urgență schimbă fundamental acest mecanism. Trecem de la un sistem cu șapte declarații pentru persoanele fizice la o singură declarație unică. În primul rând, schimbăm alte chestiuni legate de modalitatea de plată – nu mai sunt patru plăți anticipate, ci o singură plată, o singură dată de depunere, anume 15 iulie în acest an (fiind un an în care facem o tranziție de la sistemul anterior la noul mecanism de declarare a contribuțiilor), iar din anul următor să fie 15 martie. Acest mecanism este un pas important în reforma Fiscului, pentru că este vorba de simplificare, de trecere la un nou sistem – nu pe hârtie, ci online, mergem pe un mecanism de a stimula contribuabilii să depună online”, a declarat ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici.
El a mai spus că fiecare contribuabil poate beneficia de o reducere de maximum 10%, cinci procente pentru depunerea online a declarații și alte cinci procente dacă face o plată anticipată pentru veniturile estimate pentru anul în curs până la final de an. De asemenea, oficialul a precizat că un contribuabil poate trece în declarație un venit estimat zero, dar contribuabilul respectiv nu se mai bucură de acea reducere de 5% pentru plata anticipată.
„Au fost luate în calcul toate scenariile și credem că această variantă poate să aducă schimbări radicale în sensul bun. Pentru drepturile de autor am mers pe ideea stopajului la sursă și scutirea – pentru cei care sunt și salariați – a obligațiilor de plată pentru ccontribuțiile de sănătate și pentru cele sociale. Este o abordare care anii trecuți a mai fost, e o abordare normală și de bun augur pentru cei vizați de acest nou mecanism”, a mai spus Teodorovici.
El a precizat că MFP va organiza campanii de informare la nivel nțional, dar și local, pentru a explica „până la nivelul fiecărui contribuabil” trecerea de la hârtie la sistemul online.
„La nivelul Ministerului Finanțelor, ANAF și la nivelul consiliilor locale se va lucra împreună, pentru că fiecare birou al Fiscului de la nivel județean va avea o structură cu obligația de a îndruma metodologic fiecare contribuabil care are încă întrebări față de acest nou mecanism. Mai mult, la nivelul fiecărui consiliu local se va desemna o persoană responsabilă cu acest subiect, iar la nivel de județ se va face pregătire cu acești responsabili pentru a li se explica noul mecanism”, a conchis ministrul de Finanțe.