Guvernul, despre un proiect Mercedes: E ca la Radio Erevan. L-am pierdut, dar nu l-am avut niciodată

Publicat: 18 05. 2016, 18:00

Șeful Departamentului pentru Investiții Străine și Parteneriat Public-Privat, Manuel Costescu, a fost întrebat de jurnaliști, miercuri, la Guvern, cum își explică faptul că firma Mercedes nu a considerat România o „alegere strategică” pentru o investiție de 500 de milioane de euro, adică mai mult de o treime din totalul investițiilor pe care le anunță Invest România, și investitorul german a ales Polonia.

„Domnul vicepremier (Costin Borc-n.r.) a explicat astăzi, ce aș mai avea de adăugat, avea de a face cu distanța și infrastructura. Trebuie înțeles că o firmă mare, cum ar fi Daimler, cum ar fi Airbus, cum ar fi mulți investitori au în paralel multe proiecte. Noi, ca Invest România, purtăm dialoguri cu toți acești investitori pe multe planuri. Unele din proiecte nici nu suntem considerați pentru că au alte viziuni și asta nu înseamnă nimic, este doar derularea normală a lucrurilor”, a spus Costescu.

În acest context, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, a simțit nevoia să intervină.

„Dacă-mi dați voie doar să adaug ceva în legătură cu acest proiect. E ca la Radio Erevan: > în sensul că acest proiect nu a fost niciodată un proiect care s-a aplicat României în termeni concreți. Așa că nu prea am pierdut pentru că nu am avut ce să pierdem. Acea discuție punctuală, pe acel proiect care acum s-a dus în Polonia, n-a ajuns la un nivel de discuție aplicată. De la bun început România a fost exclusă din acel proiect în momentul în care s-a făcut evaluarea”, a spus Suciu.

El a confirmat că premierul Dacian Cioloș a avut mai multe discuții cu grupul Daimler, dar nu referitoare la investiția care se va face în Polonia.

Prezent la conferința Industria Auto, organizată miercuri de Ziarul Financiar, ministrul Economiei, Costin Borc, a spus, referindu-se la alegererea concernului Daimler de a plasa o investiție de 500 de milioane de euro în Polonia, România nu ar fi întrunit condițiile. „Condiția principală în investiția Daimler era ca producția să se ajungă în maxim 17 ore de la poarta fabricii la uzina din Bremen, iar din această perspectivă Sebeș nu a fost un competitor serios pentru fabrica de motoare din cauza lanțurilor logistice impuse de producător”, a comentat Borc.