Guvernul s-a angajat în scrisoarea de intenție să privatizeze CFR Marfă până la jumătatea lunii mai
Guvernul s-a angajat în negocierile cu FMI să publice anunțul de privatizare a CFR Marfă în luna martie a acestui an și să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acțiuni până la jumătatea lui mai, tranzacția urmând să fie încheiată atunci când „toate condițiile vor fi îndeplinite”.
„Pentru CFR Marfă, pregătirile sunt avansate în vederea vânzării unui pachet majoritar de acțiuni către un investitor strategic. Vom organiza o licitație publică pentru selectarea căștigătorului și intenționăm să încheiem tranzacția cât mai curând posibil, imediat ce toate condiționalitățile din acordul de vânzare-cumpărare vor fi îndeplinite”, în scrisoarea de intenție convenită de Guvern cu FMI obținută de Mediafax.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marți, după întâlnirea cu reprezentanții FMI, că privatizarea CFR Marfă a devenit „prioritatea numărul 1”, după ce săptămâna trecută spunea că va solicita ca această companie să nu mai fie trecută în proprietate privată.
Președintele Traian Băsescu a declarat, miercuri, că a respins privatizarea CFR Marfă pentru că se propunea varianta derulării procesului prin licitație cu strigare, care permite oricui un show televizat, ca în cazul Oltchim, ceea ce i s-a părut „inadmisibil”.
Guvernul s-a angajat față de FMI, în cadrul acordului de tip preventiv aflat în derulare, să vândă participații deținute de stat la companii strategice din domeniile energiei și transporturilor, inclusiv Transgaz (15%), Romgaz (10%), Hidroelectrica (10%), Nuclearelectrica (10%), Oltchim (privatizare integrală), CFR Marfă (privatizare pachet majoritar), Tarom (20%), Electrica Furnizare și cele trei companii de distribuție ale Electrica (participații majoritare.
La sfârșitul lunii noiembrie, președintele și premierul au avut însă o întâlnire la finalul căreia surse oficiale au declarat agenției MEDIAFAX că cei doi au convenit să amâne privatizarea CFR Marfă, apreciind că momentul actual nu este prielnic pentru astfel de operațiuni.
Inițial, Guvernul s-a angajat față de FMI să vândă doar 20% din acțiunile CFR Marfă, dar ulterior s-a decis în Consiliul Suprem de Apărare a Țării să fie vândut un pachet majoritar de acțiuni.
Ministerul Transporturilor a anunțat anul trecut că își asumă privatizarea CFR Marfă până în decembrie 2012, dar ulterior a comunicat că procedura este întreruptă întrucât strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT.