„Nivelul salarial și puterea de cumÂpărare din București și împrejurimi atrag reÂtailerii să deschidă aici maÂgazine pe bandă ruÂlantă. Apoi, după CaÂpitală ei se orientează către marile orașe unde populația este pe măsură și salariul la fel”, spune Cătălina Aldea, fost executiv din comerțul modern și actualmente consultant în retail. Ea a lucrat mulți ani pentru Mega Image, cel mai extins lanț de magazine din România, cu circa 470 de unități. Din total, circa 90% din magazine sunt în București și Ilfov, unde și puterea de cumpărare este pe măsură. Spre exemplu, în Capitală salariul mediu este cu 60% peste media pe țară de circa 2.000 de lei, scrie zf.ro.
Mai mult, orașul concentrează circa 10% din toată populația țării, dar în universul de comerț modern are o contribuție de 30%. El este urmat de Ilfov, județul satelit al Bucureștiului, și de Brașov, Constanța și Timiș. Cele cinci au în total juÂmătate din totalul magaÂzinelor de tip hipermarket, suÂperÂmarket, disÂcount sau cash & carry din România, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor oferite de jucătorii din piață. Aceste județe sunt și cele care au atras cele mai mari investiții din țară, care au cele mai mici rate ale șomajului și cele mai mari salarii. Acești indicatori sunt de altfel printre cei urmăriți de majoritatea rețelelor străine de comerț modern. Există însă și rețelele de discount, care spre deosebire de lanțurile de hiper și supermarketuri acoperă țara „fără disÂcriminări”.
Citește continuarea pe Ziarul Financiar