HARTA la zi a Centrului Vechi: baruri, restaurante, locuri de distracție
Centrul Vechi al Bucureștiului a devenit unul dintre cele mai aglomerate locuri de întâlnire și de distracție din Capitală, în cele 160 de localuri deschise aici oprindu-se zilnic în jur de 300.000 de persoane.
La numărul clienților români s-a adăugat, în această perioadă, și cel al turiștii spanioli care au luat cu asalt zona în așteptarea finalei Europa League care a fost disputată, miercuri, pe Arena Națională. Cei 40.000 de suporteri care au fost așteptați la eveniment au cheltuit, săptămâna aceasta, circa 8 milioane de euro, dacă se ia în considerare un buget mediu destinat mâncării și băuturii, în valoare de 200 de euro pe persoană.
FOTO: Alexandru Hojda/Mediafax Foto
Cheltuielile turiștilor au ajuns chiar până la suma de 30 de milioane de euro, potrivit unei analize realizate de Ziarul Financiar, dacă luăm în considerare și costurile de cazare, sumele plătite taximetriștilor, taxele de intrare la diferite muzee și sumele plătite agențiilor de turism.
gândul vă prezintă o analiză a celor mai noi localuri din centrul istoric al Capitalei și al costurilor pe care trebuie să le suporte investitorii pentru a-și putea deschide aici o afacere.
Cât trebuie să investești pentru a deschide un local în Centrul Vechi
Investițiile inițiale pentru deschiderea unui local în centrul istoric al Capitalei sunt de circa 30.000-170.000 de euro, sumele fiind cheltuite pentru renovarea, amenajarea și utilarea spațiilor închiriate de către proprietarii de restaurante, de pub-uri, de baruri sau de cluburi. Pentru a-și reduce costurile, de cele mai multe ori, ei aleg să se asocieze cu alte persoane în deschiderea unui astfel de local.
Cheltuielile sunt acoperite, în general, din fonduri personale, cei mai mulți patroni evitând să ia în considerare posibilitatea luării unui credit bancar.
FOTO: Octav Ganea/Publimedia
Cât despre spațiile pe care își doresc să le închirieze pentru a-și deschide o afacere, cei mai mulți dintre investitori aleg străzi precum Smârdan, Lipscani sau Franceză, zone unde traficul pietonal este cel mai intens.
Astfel, întreaga zonă a Centrului Vechi valorează, la momentul actual, cel puțin 4,8 milioane de euro, potrivit calculelor gândul.
Ce chirii plătesc patronii de localuri
În ciuda faptului că antreprenorii sunt foarte interesați de deschiderea unor afaceri în această zonă a Bucureștiului, există și unii antreprenori care au fost nevoiți să renunțe, în ultima perioadă, la investițiile lor.
Principalele motive care i-au făcut pe unii să ia astfel de hotărâri au fost, de cele mai multe ori, prețul mult prea mare al chiriei pe care trebuiau să o plătească pentru spațiul în care își desfășurau activitatea sau diferența dintre încasările înregistrate în timpul verii și cele din timpul sezonului rece.
Locul lor a fost luat însă aproape imediat de alți români, încurajați să investească aici și de încheierea lucrărilor de reabilitare a străzilor din Centrul Vechi.
„Chiriile variază între 40 și 60 de euro pe metru pătrat, dacă discutăm despre spațiile care sunt situate la parter”, a declarat pentru gândul Costel Alecu, directorul departamentului spații comerciale și industriale al agenției imobiliare Regatta.
FOTO: Silviu Matei/Mediafax Foto
Prețurile depind însă de localizarea spațiului ales de către antreprenori. „Străzile Smârdan și Lipscani sunt cele mai căutate din punct de vedere al zonei”, susține Alecu.
Strada Smârdan a devenit „un pol al atracției mai mare din punct de vedere al zonei de entertainment. Celelalte străzi, având în vedere faptul că au fost reabilitate mai târziu, automat că au rămas puțin în urmă”, ne-a mai explicat reprezentantul agenției imobiliare.
În ultimul an, în Centrul Vechi al Capitalei s-au deschis circa 15 noi localuri, cu diferite specificuri, de la restaurante ce servesc preparate din bucătăria asiatică, la localuri cu specific italienesc și la cafenele.
Care sunt cele mai noi localuri din Centrul Vechi
Pe strada Șelari s-au deschis în ultimul an două localuri noi, „La Bonita” și „Rococo”, ultimul fiind pregătit pentru a-și primi clienții cel mai recent, mai exact în data de 16 februarie.
„La Bonito” este un restaurant cu specific mexican-texan și un fiesta bar unde clienții pot comanda mâncăruri precum tacos, quesadillas sau enchiladas. El cuprinde, de asemenea, un club, aflat la subsolul imobilului, dar are și terasă.
Localul „Rococo” este situat tot pe strada Șelari, dar de acestă dată la numărul 12, într-o vilă cu trei etaje, el find format dintr-o cafenea, un club și un restaurant. Clienții pot servi aici, printre altele, cocktailuri pe care le pot achiziționa cu sume cuprinse între 21 și 22 de lei.
Și pe strada Smârdan s-au deschis, în ultimul an, localuri noi. Printre acestea se numără „Wok Away”, „La Tortilla” și „Bound”.
„Wok Away” a fost deschis în urmă cu circa o lună și este un restaurant cu specific chinezesc unde clienții pot comanda specialități precum tăiței cu ou sau cu orez, teriaky, stridii, pui în cinci culori sau vită wok. Pentru a lua masa aici bucureștenii trebuie să scoată din buzunar între 8 și 22 de lei.
„La Tortilla” a fost deschis tot în aceeași perioadă, dar este un local cu specific mexican. La câteva terase distanță, întâlnim un alt local deschis recent, clubul „Bound”. Aici bucureștenii pot participa la diferite evenimente și la concerte sau pot face karaoke.
Printre spațiile deschise în ultimul an în Centrul Vechi se numără și „Vecchio 1812”, „Wu Xing”, „Mike’s Pub” și „Coco-Bango”, aflate pe strada Covaci.
Restaurantul cu specific italienesc „Vecchio 1812” a fost deschis în luna noiembrie a anului trecut. Aici prețul unui meniu variază între 100 și 150 de lei.
Harta localurilor din Centrul Vechi al Bucureștiului (Click pentru a mări)
Infografic: gândul.info
Tot pe stada Covaci, odată cu împlinirea a 12 ani de activitate, reprezentanții lanțului care comercializează mâncare cu specific chinezesc, „Wu Xing”, au deschis un nou restaurant. Aici clienții pot savura preparate precum supă iute sau rață cu bambus, care costă între 8 și 30 de lei, dar și bere chinezească.
„Mike’s Pub” este un alt local deschis recent în Centrul Vechi. Aici au loc diferite evenimente în fiecare săptămână, joi, vineri și sâmbătă, iar clienții pot comanda atât vinuri și cocktailuri, cât și diferite preparate culinare.
„Coco-Bango” îmbină meniurile specifice pub-urilor cu cele ale pizzeriilor. Astfel, din meniul acestui local nu lipsesc preparate precum pizza și pastele, dar și crema de roșii și busuioc sau creveți marinați și pane. Prețurile variază între 10 și 50 de lei, cel mai scump preparat fiind Tagliata Quatro Formaggi, mai exact mușchi de vită, julien pe blat de rucola cu sos quatro fromaggi și scalie de parmesan.
Pe strada Blănari, la numărul 12, s-a deschis în urmă cu o lună cafeneaua Iguana Cafe, unde clienții își pot petrece serile ascultând, printre altele, muzică folk, iar pe strada Gabroveni, s-a deschis, tot în aceeași perioadă, localul „Arta Veche”.
Pe strada Franceză, s-au deschis în locul unor afaceri mai vechi bistroul „Otro Clandestin” și pub-ul „Queen & Clown”. Dacă în „Otro Clandestin” clienții se pot bucura de o atmosferă specifică perioadei anilor 1920-1940 și pot participa la diferite evenimente muzicale și petreceri private, cum ar fi mini concerte jazz sau stand up comedy, vis-a-vis, în pub-ul „Queen & Clown” ei se pot relaxa într-un local decorat în stil londonez.
Un alt restaurant deschis în ultimul an în Centrul Vechi al Capitalei este Negresco. Localizat pe strada Stravopoleos, localul deschis în luna noiembrie anului trecut le oferă clienților preparate culinare precum mușchiul de porc cu piper verde, care costă 39 de lei, sau pulpă de rață confiată cu cartofi, pentru suma de 47 de lei. O sticlă de vin poate costa aici până la 90 de lei.
Ce i-ar putea motiva pe investitori să își deschidă afaceri în Centrul Vechi
Primarul general al Capitalei a anunțat recent că lucrările la parcarea subterană cu 420 de locuri, construită pe trei nivele, aflată în zona Universitate, se vor finaliza până în primăvara anului 2013 fapt care ar putea să atragă și mai mulți români în centrul istoric al Bucureștiului.
FOTO: Razvan Chirita/Mediafax Foto
Și retailerii de modă și-au îndreptat atenția, în ultimul an, asupra acestei zone a Capitalei. Astfel, în luna august a anului trecut, Adidas și-a deschis primul magazin în Centrul Vechi, pe strada Lipscani, după o investiție totală de 720.000 de euro, dintre care 420.000 de euro au fost folosiți pentru consolidarea clădirii în care își desfășoară și astăzi activitatea.