Heinzmann vrea să-și continue activitatea la Tarom. „Doamna ministru îmi va da un răspuns”
CEO-ul Tarom, Christian Heinzmann, al cărui mandat a fost scurtat la un an până la 19 noiembrie, afirmă că vrea să-și continue activitatea în cadrul companiei și a discutat situația sa cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, de la care așteaptă un răspuns.
„Doamna ministru mi-a spus că s-a uitat la detalii, va încerca să înțeleagă ce se întâmplă și îmi va da un răspuns”, a spus vineri Heinzmann.
El a calificat discuția drept „foarte plăcută”.
La finalul lunii iunie, Heinzmann declara agenției MEDIAFAX că a semnat un document la solicitarea președintelui Consiliului de Administrație, Dan Pascariu, care prevede printre altele că durata mandatului său a fost redusă de la patru ani la un an, menționând că până în luna noiembrie își va păstra funcția de CEO și responsabilitățile aferente.
În replică, șeful CA, Dan Pascariu, afirma la vremea respectivă că există mai multe nemulțumiri la adresa activității lui Heinzmann, iar reducerea duratei mandatului a fost o concluzie la care s-a ajuns de comun acord.
CA-ul Tarom a hotărât la 22 iunie să urgenteze aplicarea măsurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade în funcția de administrator-director executiv.
CEO-ul Tarom afirmă că a discutat ulterior situația sa și cu fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, însă lucrurile nu s-au schimbat.
Heinzmann apreciază că decizia de revenire la forma inițială a mandatului său, pe durata de 4 ani, ar trebui să vină fie din partea acționarului majoritar al Tarom, Ministerul Transporturilor, fie din partea Consiliului de Administrație, dar admite că nu știe daca situația sa va fi modificată până în luna noiembrie.
„Rolul meu nu este atât de evident pe cât ar trebui să fie”, a spus Heinzmann, precizând că administratorii au propriul stil de management al companiei și pot influența lucrurile pe care le consideră importante.
Printre subiectele care au generat opinii diferite se numără cel legat de vânzarea unei părți din flotă, operațuiune pe care Heinzmann nu o consideră oportună în actuala perioadă, cât și privind dezvoltarea comercială a companiei, CEO-ul dorind în acest sens începerea unor curse pe distanțe mari.
Planul de management, aprobat de Consiliul de Administrație în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 și 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.
Compania urmărește de asemenea o creștere a numărului de pasageri transportați cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016, și o majorare a gradului de încărcare a aeronavelor, de la 68% în acest an la 75% în 2016.
Heinzmann, cetățean belgian cu o experiență de peste 25 de ani în industria aviatică, și-a început mandatul la Tarom în noiembrie 2012.