Prima pagină » Economic » Henkel a deschis a treia fabrică din România și vrea vânzări mai mari cu 10% la divizia de adezivi

Henkel a deschis a treia fabrică din România și vrea vânzări mai mari cu 10% la divizia de adezivi

Producătorul german de bunuri de larg consum Henkel a început în luna aprilie producția în cea de-a treia fabrică in România, construită în județul Neamț în urma unei investiții de aproximativ 10 milioane euro, și estimează pentru 2013 un avans de 10% al vânzărilor diviziei locale de adezivi.

Producătorul german de bunuri de larg consum Henkel a început în luna aprilie producția în cea de-a treia fabrică in România, construită în județul Neamț în urma unei investiții de aproximativ 10 milioane euro, și estimează pentru 2013 un avans de 10% al vânzărilor diviziei locale de adezivi.

Noua fabrică este amplasată la Roznov și a fost realizată în urma unei investiții de 45 milioane lei, cofinanțată cu fonduri europene, prin POS CCE, valoarea eligibilă maximă nerambursabilă ridicându-se la 12 milioane lei.

Proiectul a fost derulat în perioada mai 2011- aprilie 2013.

Grupul german mai deține două fabrici de adezivi în România, la Pantelimon și Câmpia Turzii, deschise în 2000, respectiv 2007, valoarea investițiilor Henkel în unitățile de producție locale depășind 45 milioane euro.

Portofoliul Henkel România cuprinde și produse cosmetice sau detergenți, iar afacerile companiei au avansat cu 12% anul trecut, până la 607 milioane lei (circa 136 milioane euro).

Vânzările diviziei de adezivi au avansat cu 15% în 2012 și ar putea înregistra un avans de 10% în acest an, a declarat joi, într-o conferință de presă, Andrei Dumitrescu, sales & marketing manager al diviziei Adezivi la Henkel România.

El nu a precizat care este valoarea vânzărilor de adezivi sau ce pondere generează această divizie în totalul afacerilor companiei.

Divizia pe care o conduce își propune în acest an, printre altele, lansarea de produse noi, investiții în educarea forței de muncă și dezvoltarea distribuției pe toate canalele, a adăugat el.

Prețurile de vânzare la nivelul diviziei au crescut în medie cu 3-4% în 2012, cât și în acest an, din cauza scumpirii costurilor de transport și a materiilor prime, potrivit sursei citate.

Henkel România a fost înființată în 1994 și are în prezent peste 550 de angajați și un portofoliu care cuprinde peste 30 de mărci și mii de produse, de la cosmetice, detergenți, adezivi comerciali și profesionali până la tehnologii.

Grupul german are 47.000 de angajați și a înregistrat în anul fiscal 2012 vânzări de 16,5 miliarde euro.

Citește și