Prima pagină » Economic » Hotelul Intercontinental, la un pas de închidere. Protecția Consumatorului a găsit mai multe nereguli: „Alimente expirate, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate”
Hotelul Intercontinental, la un pas de închidere. Protecția Consumatorului a găsit mai multe nereguli: „Alimente expirate, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate”
Celebru Hotel Intercontinental din București este la un pas de închidere, după ce inspectorii de la Protecția Consumatorului au găsit mai multe nereguli. „S-a ajuns la amenzi de 100.000 de lei”, afirmă ei.
Echipe ale Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) au realizat o acțiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România.
„În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenționale în valoare totală de 50.000 lei și s-au dispus măsurile complementare de
oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli
oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a bucătăriei
oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a 10 camere verificate și a centrului SPA propunerea sancțiunii complementare de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni”, conform unui comunicat de presă al Autorității pentru Protecţia Consumatorilor.
Abaterile constate de inspectorii de la Protecția Consumatorului
utilizarea unor produse din carne și pește fără elemente de identificare și caracterizare și dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora
utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilității minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare)
folosirea, atât în blocul alimentar, cât și în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depășită
existența unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spatii frigorifice, fără respectarea condițiilor de temperatură, conform legii
utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum și a unor produse congelate, cu arsuri de congelare
nerespectarea vecinătăților produselor alimentare, în spațiile frigorifice, precum și depozitarea băuturilor direct pe paviment
existența unor condiții igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât și în centrul SPA
lipsa informații privind utilizarea electronicelor
condiții deficitare de amenajare a spațiilor de cazare, care pot pune în pericol viața sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecția unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).
A urmat un al doilea control
În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte și, în urma constatării faptului că nu au fost remediate problemele (condițiile igienice și de amenajare deficitare din camere, precum și utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.
Astfel, sancțiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost:
alte 4 amenzi contravenționale în valoare de 35.000 lei
menținerea măsurii de oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor pentru bucătărie, centrul SPA și 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camera (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere
precum și propunerea de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni.
Protecția consumatorului a verificat din nou hotelul
Aceeași situație s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor și găsind, în continuare:
materii prime expirate, în spațiul de depozitare al produselor alimentare,
preparate finite neetichetate
materii prime congelate cu data limită de consum schimbată
preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deși bucătăria era oprită de la funcționare
2 camere oprite de la funcționare, ocupate.
„Ca atare, a mai fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, – și s-a propus sancțiunea complementară de închidere definitivă a hotelului”, a conchis ANPC.