Prima pagină » Economic » Ideea care i-a venit unui tânăr după ce a observat ce beau invitații la nunta sa. Acum a transformat-o într-o adevărată afacere

Ideea care i-a venit unui tânăr după ce a observat ce beau invitații la nunta sa. Acum a transformat-o într-o adevărată afacere

Detalii pe Gândul.

„Ideea afacerii mele, cu sirop de soc, s-a născut după propria mea nuntă. Am vorbit cu șeful de sală: ‘Uite, am un sirop bun, răcoritor, de vară’. A strâmbat puțin din nas că nu vrea consumabile din afară, dar și-a dat seama că nu e carne, ceva perisabil, și a acceptat. Am văzut că a mers trăsnet. După ce s-a terminat nunta, am vorbit cu el, și mi-a zis că s-au vândut peste 300 de litri de sirop de soc cu apă, per total, ca băutură răcoritoare. Concentrație vreo 60 de litri. După 2-3 zile după ce am înapoiat sucurile de la depozitul de la care le-am luat, băiatul mi-a făcut calculul să-i plătesc ce s-a consumat. Și zice: ‘Bă, tu de câte persoane ai avut nunta?’ S-a consumat extrem de puțin suc acidulat, circa 60 de sticle din socoteala pe care a făcut-o el. Eu am avut nuntă mare, peste 600 de persoane, iar din socoteala mea și a lui a reieșit că au fost mese care nu s-au atins de sticlele de suc acidulat și au băut doar sirop. De aici mi-a picat fisa, am zis hai să fac ceva”, a spus Mircea Matei.

Tânărul antreprenor a observat că oamenii preferă produsele naturale, de casă și a ales să producă și alte siropuri, de muguri de brad, cătină, mentă, zmeură și pepene galben.

Cu timpul, „Cămara lui Matei”, afacerea deschisă la Sebeș, a crescut și comercializează și dulcețuri, zacuscă, pastă de ardei, murături, sfeclă roșie, conopidă cu gogoșari sau ardei iute în oțet.

Siropul este ambalat în sticle de 0,75 de litri, iar prețurile diferă în funcție de costul materiei prime.

„12 lei fără TVA cel de soc, mentă și cel mai scump e de muguri de brad care necesită o cantitate mai mare de materie primă și muncă pentru prepararea lui, respectiv 25 de lei fără TVA”, a spus antreprenorul de 29 de ani.

El consideră că are o piață de desfacere mică, însă nici cheltuielile nu sunt mari, fiind o afacere de familie.

„M-am axat pe magazine pentru că e greu să pun pe curier o sticlă și un borcan. Sunt mai multe magazine în Alba Iulia care îmi vând produsele, dar și la București, Brașov, iar de săptămâna viitoare o să am și la Constanța. Mai sunt și restaurante, în Sebeș, Timișoara și Alba Iulia care au nevoie de siropurile mele”, a spus Matei.

Investiția inițială nu a fost mare, având în vedere că familia acestuia avea un spațiu, în care a fost o carmangerie și unde și-a amenajat „cămara”.

Autor

Citește și