Prima pagină » Economic » IKEA a obținut certificatul de urbanism pentru al doilea magazin, din Pallady. Care este următorul pas

IKEA a obținut certificatul de urbanism pentru al doilea magazin, din Pallady. Care este următorul pas

IKEA a obținut certificatul de urbanism pentru al doilea magazin, din Pallady. Care este următorul pas
IKEA România a obținut certificatul de urbanism pentru terenul pe care l-a achiziționat în iunie pe bulevardul Theodor Pallady pentru a deschide al doilea magazin pe piața locală, urmând să depună documentația pentru planul urbanistic zonal, a declarat Mircea Oprișan, retail managerul companiei.

„Am obținut certificatul de urbanism, mai mult de atât nu pot spune, urmează planul urbanistic zonal și certificarea de construcție. Sigur magazinul va avea aceeași categorie de produse ca și aici (magazinul din Băneasa – n.r.)”, a afirmat Oprișan miercuri într-o conferință de presă, întrebat în ce stadiu se află IKEA în ceea ce privește cel de-al doilea magazin.

El nu a dat alte detalii despre când va începe construcția sau când va fi deschis magazinul.

Reprezentanții IKEA spun însă că perioada pentru construcție, de la momentul când sunt gata toate actele, poate dura între 12 și 18 luni.

Retailerul suedez de mobilă și decorațiuni a anunțat în iunie achiziția unui teren de circa 13,7 hectare, în sectorul 3, pe bulevardul Theodor Pallady nr 57, pe care va construi cel de-al doilea magazin din România, primul fiind deschis în 2007 în Băneasa, însă până în 2010 a funcționat ca franciză.

Pe bulevardul Pallady mai sunt prezenți retaileri precum Dedeman, Auchan, Metrpo, Decathlon sau Jumbo.

IKEA a lansat miercuri catalogul pentru perioada septembrie 2015 – august 2016, care are 328 de pagini, urmând ca în perioada 17 august – 6 septembrie să fie distribuite 930.000 de exemplare în locuințele din București, Pitești, Ploiești și împrejurimi.

Cheltuielile cu catalogul reprezintă cea mai mare parte din bugetul de marketing al retailerului, de 1,3 milioane euro.

O treime dintre produsele care se vor regăsi în catalog au fost nou introduse, iar compania a redus prețurile pentru 320 de produse, cu până la 20%. Catalogul 2016 pune accentul pe zona de bucătărie și activitățile din jurul acesteia.

Potrivit unui studiu realizat printr-un chestionar online, în perioada 20 mai – 9 iunie, la care au răspuns circa 1.000 de persoane cu vârsta între 18 și 60 de ani, doar 22% dintre bucureșteni gătesc acasă în timpul săptămânii, iar peste jumătate dintre ei spun că timpul este principalul motiv pentru care ajung să renunțe la gătit.

Deși 75% dintre participanți declară că se bucură atunci când gătesc alături de familie și prieteni, doar aproape un sfert își pregătesc mesele împreună.

Totodată, 74% dintre bucureșteni sunt curioși să testeze noi feluri de mâncare. Bucureștenii care spun că au fost pretențioși cu mâncarea în copilărie se plasează cu 9% peste media indicată în sondaj pe locuitorii altor capitale.

Șapte din zece locuitori ai Capitalei folosesc telefoane mobile sau tablete în timpul mesei, dar 52% nu se simt bine atunci când altcineva folosește telefonul la masă.

De asemenea, unul din doi părinți crede că este important să implice copiii în activitățile din bucătărie și pentru 43% dintre respondenți copiii au un cuvânt de spus în alegerea felurilor de mâncare.

Magazinul din Băneasa a avut vânzări de 468,4 milioane lei (106 milioane euro) în anul de catalog 2014, cuprins între septembrie 2013 și august 2014, în creștere cu 6,45% față de anul anterior. Magazinul a fost vizitat de 3,23 milioane clienți, aceștia achiziționând 13,2 milioane de produse.

Citește și