În 2013, cine se angaja la Google trebuia să răspundă la întrebarea „Câți bani ai cere pentru a spăla toate ferestrele din Seattle?”. La ce întrebări trebuie să răspundă acum
Un nou videoclip publicat de gigantul IT arată un alt motiv pentru care Google a trecut la un set standardizat de întrebări, și anume prevenirea discriminării de sex și rasă, scrie Business Insider.
Prezentarea arată că Google face eforturi de a îmbunătăți diversitatea în rândul angajaților săi, după ce a ajuns la concluzia că doar 30% din angajații gigantului IT sunt femei și doar 5% sunt negri sau hispanici.
Într-un video de aproximativ 20 de minute și 50 secunde, un director din Google explică modul în care un studiu din 2005 arată că, având criterii stabilite și întrebări standardizate, angajatorii nu vor mai lua decizii de angajare părtinitoare.
În acest studiu, participanților le-au fost prezentate CV-urile cu nume de sex masculin și de sex feminin, și li s-a cerut să aleagă CV-ul potrivit pentru postul tradițional de sex masculin de șef al poliției.
Reprezentantul Google spune că participanții au preferat candidații de sex masculin, iar când au fost întrebați de ce nu au ales o femeie, au răspuns că în opinia lor candidatului de sex feminin în cauză i-a lipsit fie inteligenta „de stradă”, fie inteligența „de școală”.
În loc de a pune întrebări aleatorii, compania recurge la întrebări legate în mod specific de calitățile pe care le caută pentru postul respectiv.
„Fiecare întrebare în protocolul nostru dintr-un interviu este legată de o competență pe care știm că trebuie să o aibă candidatul pentru a putea excela, iar apoi să ne asigurăm că, dacă am intervievat cinci persoane pentru un post, toate cele cinci persoane au răspuns la aceleași întrebări exacte”, spune directorul din cadrul Google.