În programul de reparații capitale al CFR sunt 8.000 de kilometri de cale ferate. Câți kilometri se repară pe an
CFR are întârzieri mari la programul de reparații capitale, pe circa 8.000 de kilometri din cei 10.700 km de rețea, și reabiliteze anual doar 10 kilometri, a declarat luni Jean Nicolaos, director Strategie și Relații Internaționale în companie.
„Din păcate, avem mari rămâneri în urmă la reparațiile capitale, ele fiind cele care mențin în viață rețeaua. Dacă până în 1989 făceam cam 300 km de reparații capitale pe an, astăzi din cauza lipsei fondurilor necesare facem 10 km pe an, ceea ce este practic insuficient. Nefăcând reparații capitale, trebuie să introducem restricții de viteză”, a afirmat Nicolaos, la Conferința Națională de Construcții „Gala Business Construct”, organizată de Ziarul Financiar.
Nicolaos a precizat că în prezent trenurile de călători circulă cu o viteză medie comercială de 46 km/oră, iar cele de marfă rulează la 23 km/oră.
Compania își propune ca până în 2020 să finalizeze reabilitarea laturii nordice a Coridorului IV și să realizeze modernizări ale laturii de sud a respectivului traseu, efortul financiar având o valoare estimată de circa 7 miliarde de euro, susținut și din fonduri europene.
Pe de altă parte, CFR își propune și reabilitarea stațiilor de cale ferată din toate reședințele de județ.
„Ne gândim să promovăm chiar și liniile de mare viteză, pentru că România nu poate rămâne o insulă izolată din acest punct de vedere”, a mai spus reprezentantul CFR.
CFR SA a anunțat, anterior, că reparațiile capitale pentr cei 8.000 de kilometri ar presupune investiții de peste 10 miliarde de euro.