În tinerețe lucra ca tractorist. Acum acest bărbat din Bacău are o afacere de 16 milioane de euro
Are 46 de ani, a absolvit Facultatea de Automatică și Calculatoare, iar în prezent deține o afacere de 16 milioane de euro. Este vorba despre Adrian Gârmacea, fondatorul și directorul general al producătorului de tâmplărie din PVC, uși de interior și uși de garaj Electric Plus din Bacău.
Povestea succesului său nu este însă tocmai simplă. Bărbatul a început să câștige primii bani în perioada în care era încă student. Nu făcând ceea ce învăța la facultate, ci din muncile câmpului, scrie Business Magazin.
„În timpul facultății am avut un tractor și am lucrat la câmp, unde aram sau discuiam”, a povestit el. „Am făcut, de asemenea, o grădină pe o suprafață mai mare, unde cultivam varză. După ce am terminat facultatea, am vândut tractorul cu toate accesoriile și, cu acești bani și cu cei câștigați din activitățile agricole, am pornit la drum”, și-a amintit bărbatul.
Așadar, așa a început totul, în urmă cu 20 de ani. În 1995 a a înființat compania Electric Plus. Inițial, Gârmăcea a căutat un domeniu apropiat celui studiat la facultate – instalarea de sisteme de alarmă sau de supraveghere și interfoane -, dar concomitent a început și producția de jaluzele și rulouri pentru ferestre.
„Trecerea la producția de tâmplărie, adică ferestre și uși, a fost un pas firesc în 2003″, spune el acum.
În 2008, compania a deschis prima linie automată de producție de tâmplărie, în contextul în care cererea începuse să fie din ce în ce mai mare. Doi ani mai târziu, antreprenorul a decis să creeze un brand pentru tâmplăria pe care o producea.
„Așa am creat brandul Barrier, care transmite ideea de barieră între mediul exterior și cămin, exact ceea ce fac ferestrele și ușile”, a explicat Gârmacea.
Tot atunci, băcăuanul a pus la punct un plan de afaceri pe mai mulți ani. Așadar, Electric Plus a inaugurat în primăvara anului trecut o fabrică nouă la Bacău, în urma unei investiții de peste 5 milioane de euro, capacitatea instalată a companiei ajungând astfel la 700-1.000 de unități (ferestre și uși) pe zi, în două schimburi.
La finele lui 2014, compania a intrat și în producția de uși de garaj în urma unei investiții de 750.000 de euro, iar din vara lui 2015 se pregătește să lanseze o unitate de fabricare a geamului termoizolant, în care a investit 2,5 milioane de euro, din care jumătate sunt bani europeni.
De altfel, pentru a consolida brandul Barrier, Gârmacea a lansat în toamna lui 2014 un sistem național de francize pentru magazine care să vândă tâmplărie termoizolantă. Până acum, au fost deschise șase astfel de francize, iar până la finalul lui 2015 antreprenorul speră să ajungă la cel puțin 50 de unități
Potrivit sursei citate, Electric Plus a ajuns anul trecut la afaceri de peste 16 milioane de euro, iar pentru anul acesta și-a propus un rulaj de 20 de milioane de euro. Din totalul vânzărilor de anul acesta, antreprenorul se așteaptă ca circa 10% să fie exporturi, principalele piețe externe pe care ajung produsele companiei fiind Italia, Franța și Belgia.
„Cred că în zece ani România și Polonia vor deveni țări lider în Europa la producția de tâmplărie, așa cum Spania sau Grecia sunt pentru producția de ulei de măsline, spre exemplu”, a mai spus Adrian Gârmăcea.
Pe de altă parte, băcăuanul recunoaște că „fără credite, nu poți să faci nimic”, dar spune că una dintre principalele probleme cu care se confruntă e legată și de absența unei infrastructuri care să permită transportul rapid al mărfurilor. În opinia sa, trei autostrăzi – Oradea-Cluj-Brașov-București, Arad-Sibiu-București-Constanța și București-Suceava, ar rezolva marile probleme de infrastructură rutieră din România.