În urmă cu trei ani, un antreprenor s-a gândit la o afacere riscantă. Cât valorează acum compania lui
În urmă cu trei ani, compania care are acum 2.500 de angajați exista doar în gândul unui antreprenor zelos. Creșterea fenomenală nu reprezintă o surpriză pentru CEO-ul companiei, Matt Salzberg, de 32 de ani, care ocupă locul 4 în clasamentul Silicon Alley Insider 100, alături de cofondatorii Blue Apron. Salzberg a știut după prima săptămână în care a livrat rețete că Blue Apron va fi un succes.
În 2012, 20 dintre prietenii lui Salzberg au testat produsul. După ce au preparat meniurile Blue Apron, aceștia nu au mai încetat să vorbească despre ele și să publice fotografii cu produsele finale pe rețelele sociale.
„Sigur că au existat și momente mai tensionate în business-ul nostru, dar complexitatea lui și-a spus cuvântul și nu mă refer aici la cerere”, a declarat Salzberg pentru Business Insider, într-un interviu acordat în biroul său din Lower East Side, Manhattan.
„Am avut o creștere exponențială uriașă încă din prima zi. Cred că prima săptămână a fost evocatoare”, a povestit antreprenorul.
În anul 2011, Matt Salzberg era asociat în Silicon Valley la firma de investiții Bessemer Venture Partners. El și amicul său, Ilia Papas, de 34 de ani, au dorit să creeze o afacere, astfel încât au renunțat la joburile lor și au strâns bani de la familie și prieteni.
Au încercat mai multe idei de afaceri, până când au rămas la Blue Apron: ei le oferă oamenilor un mod simplu prin care își pot prepara masa, folosind rețetele unor bucătari recunoscuți. Dincolo de rețete, Blue Apron furnizează și ingredientele necesare.
Rețetele și ingredientele sunt livrate clienților în 24 de ore, astfel încât ei să mănânce o masă proaspătă. Meniurile pot fi comandate pentru doi oameni (9,99 dolari de persoană) sau pentru familii de 2-4 membri (8,74 dolari de persoană).
Salzberg și Papas nu aveau cunoștințe în domeniul culinar, dar au apelat la un prieten de familie, Matthew Wadiak. Acesta avea 37 de ani și era vânzător de trufe și avocado.
Decizia de a forma o echipă puternică a fost esențială pentru succesul afacerii. În august 2012, cei trei antreprenori livrau deja rețete unor „cobai”, care comandau diverse sortimente de carne: pește, pui, vită sau porc.
În noiembrie 2014, Blue Apron a anunțat că livrează un milion de rețete pe lună. În vara lui 2015, Blue Apron a primit o finanțare de 135 milioane de dolari, fiind evaluată la 2 miliarde de dolari. Acest aspect i-a oferit statutul de „unicorn” în lumea business-ului din New York, referindu-se la un grup de companii tinere, care au obținut o capitalizare de piață fabuloasă.
În prezent, Blue Apron furnizează 5 milioane de rețete pe lună pentru clienții săi. Venitul anual al companiei este de 600 milioane dolari. Salzberg dorește să creeze cea mai mare platformă de distribuție a alimentelor proaspete din SUA. Chiar dacă a obținut o evaluare de 2 miliarde de dolari pentru start-up-ul său, nu se va opri aici.
„Mergem mai departe. Suntem o companie veche de trei ani. Am muncit mult, dar viziunea noastră nu este nici pe departe completă. Avem de muncă pentru următorii 10-15 ani, fără probleme”, a mai spus Salzberg.