Înainte de Black Friday, eMAG anunță o „investiție fabuloasă”. Problema rezolvată cu 10 milioane de euro
„Salariile cresc de la un an la altul. În același timp noi ne dorim să le oferim clienților servicii de calitate și în același timp să fie la un preț constant și bun. Fără o investiție mare în tehnologie costul nostru intern, pe care l-am avea să primim o comandă, să o împachetăm ar crește și el foarte mult și mai departe nu am putea să le oferim clienților niște servicii bune la un preț corect.
Drept urmare am luat această decizie la începutul anului și am spus că trebuie să ne construim din punct de vedere tehnologic ceva care să ne permită să creștem în continuare pe termen lung. Acești 10 milioane de euro au fost investiți într-o platformă, care este ca un bloc cu mai multe etaje – la sol ai o amprentă de 8.000 de metri pătrați (mp), dar tu pui de trei ori încă 8.000 de metri pătrați și asta îți permite ca într-un spațiu de 8.000 de metri pătrați să ai spațiu de stocare de 32.000 mp”, a declarat Tudor Manea, director general al eMAG România.
„Ca să avem un proces cât mai bun de livrare și pentru a ajunge cu marfa la client în intervalul stabilit e nevoie ca procesele din depozit să funcționeze cât mai bine. În primul rând ai nevoie de o suprafață suficient de mare în care să îți poți desfășura activitățile de recepție, de stocare, de > (identificare și colecatre a produselor în depozit – n. red.), de coletare și dat marfa mai departe curierilor. Anul acesta am crescut destul de mult suprafața totală a depozitului și am ajuns undeva la 125.000 mp pe care îi ocupăm”.
Cele 10 milioane de euro reprezintă o sumă foarte mare, a insistat Manea. „Am făcut o investiție fabuloasă spunem noi pentru România – am investit 10 milioane de euro în șase luni”.
Banii au fost cheltuiți în stocarea mai eficientă a produselor (blocul cu 3 etaje), capacitatea de sortare automatizată și în îmbunătățirea capacității de ambalare a produselor, a explicat șeful operațiunilor locale ale eMAG.